Ze stacji Łódź Kaliska więcej możliwości podróży koleją
![Stacja Łódź Kaliska, zmodernizowane perony nr 1 i 2, podróżni na peronie, pociąg fot. Rafał Wilgusiak PLK](/files/_processed_/2/2/csm_Stacja_Lodz_Kaliska__zmodernizowane_perony_nr_1_i_2__podrozni_na_peronie__pociag_fot._Rafal_Wilgusiak_PLK_01_21f1c126df.jpg)
Od nowego rocznego rozkładu jazdy (11 grudnia) na Łodzi Kaliskiej wsiądziemy m.in. do PKP Intercity „Kociewie”, „Witkacy”, „Barbakan”, „Hutnik”, „Chemik”, „Doker”, „Flisak”, które jeździły zmienioną trasą przez Zgierz, Łódź Marysin i Łódź Widzew. Przez Łódź Kaliską będą kursowały wszystkie pociągi regionalne i aglomeracyjne z kierunku Zduńskiej Woli i Sieradza.
Podróżni korzystają z pięciu nowych peronów. Są ławki oraz wiaty i osłonięte poczekalnie. Jasne oświetlenie zapewnia większe bezpieczeństwo po zmroku, a czytelnie oznakowane lepszą orientację na stacji.
Dojście do pociągów ułatwiają dwa nowe przejścia podziemne. Przebudowa stacji integruje kolej z komunikacją miejską. Perony są bliżej przystanków autobusowych i tramwajowych. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się mogą korzystać z wind. Jedno przejście jest przedłużeniem tunelu do dworca i prowadzi na perony 4 i 5. Przejście pod wiaduktem wschodnim jest łącznikiem placu przed dworcem kolejowym z dworcem autobusowym.
Nowy wiadukt i więcej pociągów
Od listopada pociągi jadą nowym wiaduktem kolejowym nad al. ks. bp Władysława Bandurskiego. Dzięki budowie 3 nowych torów zlikwidowane zostało „wąskie gardło” tj. jednotorowe połączenie z Łodzi Kaliskiej przez Łódź Kaliską Towarową do stacji Łódź Chojny i dalej w kierunku woj. świętokrzyskiego i podkarpackiego. Tory przygotowano do prędkości 100 km/h (przed modernizacją dopuszczalna prędkość wynosiła 40 km/h). Sprawny i bezpieczny nadzór nad ruchem pociągów zapewniają nowoczesne komputerowe urządzenia sterowania.
Lepsze podróże w aglomeracji i regionie
Kompleksowa modernizacja stacji Łódź Kaliska to istotny element przebudowy Łódzkiego Węzła Kolejowego. Po zakończeniu budowy tunelu średnicowego na stacji zatrzymają się pociągi kursujące podziemną trasą z Łodzi Fabrycznej oraz nowych przystanków: Łódź Śródmieście, Łódź Polesie i Łódź Koziny.
Zadanie pn. „Zwiększenie dostępności magistrali E20 i C-E20 poprzez poprawę stanu technicznego przyległych linii kolejowych” w całości finansowane z budżetu państwa. Roboty budowlane potrwają do grudnia 2022 roku. Wartość inwestycji to 339,7 mln zł netto.
Liczby inwestycji:
- 5 zmodernizowanych peronów
- 2 nowe przejścia podziemne
- 1 wiadukt kolejowy
- 15 km nowych torów i sieci trakcyjnej
- 47 wymienionych rozjazdów