Rusza przetarg na przebudowę mostu w Górze Kalwarii i odcinka Czachówek - Pilawa
Wyłoniony w przetargu wykonawca przygotuje projekty wykonawcze i zrealizuje prace budowlane na odcinku od stacji Czachówek Wschodni do Pilawy. Zmodernizowane zostaną tory, sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem, co pozwoli na przywrócenie połączeń pasażerskich z prędkością 120 km/h. Z taką samą szybkością na nowych torach będą mogły jeździć pociągi towarowe – linia od Skierniewic do Łukowa stanowi obwodnicę towarową dla Warszawy.
Ważnym elementem zadania będzie budowa nowego mostu kolejowego nad Wisłą w Górze Kalwarii. Obecnie istniejąca jednotorowa przeprawa zostanie zastąpiona dwutorową konstrukcją, dzięki czemu więcej pociągów będzie mogło jeździć po linii kolejowej – zlikwidowane zostanie tak zwane wąskie gardło.
Podróżni na wyremontowanych stacjach i przystankach zyskają zmodernizowane perony dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Będą nowe wiaty, ławki i elementy informacji pasażerskiej.
Szacunkowa wartość zadania modernizacji odcinka od Czachówka Wschodniego do Pilawy wraz z mostem w Górze Kalwarii to około 1,3 mld zł. Prace mają być realizowane w latach 2025 – 28. Inwestycja będzie realizowana ze środków CEF.
W ramach drugiego zadania zmodernizowany zostanie odcinek pomiędzy Skierniewicami a Czachówkiem. Lata realizacji to 2026-2029.
Projekt będzie współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.
Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji.