Powrót

Seminarium: "Bezpieczeństwo na torach. Techniczne i gospodarcze aspekty podwyższenia bezpieczeństwa na torach w UE"

W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele: Ministerstwa Infrastruktury oraz CNTK Warszawa, frmy Zöllner Signal GmbH, PKP PLK S.A., MPK S.A Kraków, DOLKOM Wrocław, PP MT Sp. z o. o. Gdańsk, Przedsiębiorstwa Naprawy Infrastruktury Sp. z o.o. Warszawa, PRK Kraków S.A., PNUIK Kraków, SITK RP.   Celem Seminarium było :
  1. Omówienie aspektów bezpieczeństwa na torach.
  2. Przedstawienie przepisów i procedur związanych z tematem bezpieczeństwa na przykładzie Niemiec.
  3. Omówienie procedur, dotyczących wprowadzania automatycznych systemów ostrzegania przed nadjeżdżającym pociągiem.
Podczas pierwszej – teoretycznej części spotkania wygłoszone zostały referaty, nawiązujące do tematu Seminarium, tj. :
  • Obowiązujące przepisy: procedury związane z bezpieczeństwem prowadzenia robót torowych na sieci PKP PLK S.A. – Ireneusz Jasiński – Dyrektor Biura Organizacji Utrzymania Infrastruktury PLK S.A.
  • Przepisy bezpieczeństwa. Przykłady zastosowań we Włoszech i Hiszpanii Prezentacja rynku francuskiego – Ulrich Matthiesen – Dyrektor firmy Zöllner Signal GmbH.
  • Ostrzeganie maszyn. Przykłady zastosowań z Niemiec i Austrii – Peter Grenz – Product Manager Zöllner Signal GmbH.
  • Specyfika szkoleń w Anglii – David Craven – Support  Service Manager Zöllner UK
  • Systemy ostrzegania przed nadjeżdżającym pociągiem w praktyce – Stefan Francke - Dyrektor firmy PBSV Verkehrs GmbH.
W drugiej części Seminarium zorganizowano pokaz praktyczny systemu ostrzegawczego firmy Zöllner Signal GmbH na stacji Kraków Główny Osobowy.