Lepsze możliwości przeładunku towarów na stacjach kolejowych
Na punktach ładunkowych na stacjach: Stargard, Szczecin Podjuchy, Kowalewo Pomorskie, Gniewkowo, Opole Groszowice, Brzeg i Sochaczew przebudowane zostały rampy do standardu ramp czołowo-bocznych, zmodernizowano tory dochodzące do ramp oraz oświetlenie.
Efektem prac jest poprawa dostępności elementów kolejowej infrastruktury ładunkowej dla celów sił zbrojnych, a także do użytku cywilnego. Poza sprzętem wojskowym, na rampach będzie mógł odbywać się załadunek oraz wyładunek towarów i materiałów takich jak kruszywa, drewno, węgiel, czy materiały budowlane. Lepsze możliwości przewozu towarów koleją oznaczają mniej ciężarówek na drogach i większe korzyści dla środowiska.
Projekt „Prace na punktach ładunkowych zlokalizowanych na sieci TEN-T”, współfinansowany z programu CEF Military Mobility oraz Programu Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych RP, zakłada przebudowę punktów ładunkowych łącznie na trzynastu stacjach w latach 2024 - 2026.
W bieżącym roku podpisaliśmy umowy o łącznej wartości blisko 25 mln zł na prace na stacjach: Nasielsk, Oława, Brzezinka Średzka oraz Bierzwnik. Ich realizacja zaplanowana jest na 2025 r. W 2026 r. planowana jest przebudowa punktów ładunkowych na stacjach Wrocław Pracze i Wrocław Kuźniki.
W latach 2017 - 2022 zrealizowaliśmy podobne inwestycje związane z przebudową oraz budową 31 punktów ładunkowych. Wartość prac finansowanych ze środków budżetowych wynosiła ponad 51,5 mln zł.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.
Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji.