PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wzmocniły służby zabezpieczenia technicznego ze względu na upały. Na odcinkach linii szczególnie narażonych na wysokie temperatury prowadzone są dodatkowe obchody. Stan torów monitorowany jest poprzez kontrole ich geometrii i pomiar temperatury szyn. Szlaki kolejowe są również obserwowane przez maszynistów prowadzących pociągi.
29 lipca sieć kolejowa jest w pełni przejezdna. Kontrole są prowadzone na bieżąco, szczególnie w godzinach popołudniowych, gdy temperatura powietrza jest najwyższa. Od rana wykonano przegląd kilkudziesięciu kilometrów linii w szczególnie newralgicznych lokalizacjach.
Kolejarze stale monitorują stan torów i sieci trakcyjnej. W terenie rozlokowane są zespoły szybkiego usuwania awarii oraz kilkadziesiąt pociągów sieciowych do przeglądu i naprawy sieci trakcyjnej, również narażonej na działanie wysokich temperatur. Nad bezpieczeństwem ruchu kolejowego czuwa ponad 1 700 dyżurnych ruchu i dyspozytorów PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Najczęstszym skutkiem upałów jest tzw. wyboczenie szyn lub obniżenie sieci trakcyjnej. Na odcinkach o szczególnie intensywnym nasłonecznieniu, w określonych godzinach, możliwe jest wprowadzenie miejscowych ograniczeń prędkości. W niedzielę 28 lipca, podczas rekordowych w tym roku temperatur, opóźnienia od 2 do 10 minut dotyczyły około 5 % uruchamianych w kraju pociągów.
Informacje dla mediów: Mirosław Siemieniec Zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rzecznik@plk-sa.pl (22) 473 30 02, 662 114 900
Galeria
Informacja o plikach cookie
Ta strona używa plików cookies. Mają one dwie funkcje: zapewniają podstawową funkcjonalność tej witryny oraz pozwalają nam ulepszać nasze treści, zapisując i analizując zanonimizowane dane użytkownika. W dowolnym momencie możesz zmienić swoją zgodę na używanie tych plików. Więcej informacji na temat plików cookie oraz przetwarzaniu danych osobowych można znaleźć w naszej Polityce prywatności.