Powrót

Za miesiąc pierwszy nowy peron i nowe tory na stacji Łódź Widzew!

Po kilku miesiącach intensywnych robót prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. widoczne są duże zmiany. Wykonawca rozebrał już większość z niemal 49 km torów. 14 czerwca do użytku oddana zostanie część zmodernizowanych i nowo położonych torów (m. in. do stacji Łódź Chojny i do Andrzejowa) wraz z rozjazdami i siecią trakcyjną oraz nowy, zadaszony peron. Dzień później zostaną zamknięte stare perony - nr 1 i 2 - wraz z przyległymi do nich torami. Ruch pociągów zostanie przeniesiony na nowe tory i nowy peron, co zdecydowanie zwiększy komfort podróży.

Obecnie wykonawca kontynuuje budowę nowych torów, dwóch peronów wraz z wiatą oraz przejścia podziemnego dla pasażerów. Perony i przejście podziemne będą dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych, niedowidzących oraz podróżnych z cięższym bagażem i opiekunów z dziećmi. Powstaje również nowe Lokalne Centrum Sterowania, które będzie wyposażone w komputerowy system sterowania ruchem kolejowym. Usprawni ono zarządzanie pociągami na liniach m. in. do Zgierza, do stacji Łódź Fabryczna i do stacji Łódź Chojny. 

Niespełna 3 miesiące później, 28 sierpnia, otwarta zostanie zmodernizowana trasa z Widzewa do Zgierza. Inwestycja ta obejmuje przebudowę torów na długości ponad 12 kilometrów. Po zakończeniu prac przejazd pociągiem aglomeracyjnym ze Zgierza do stacji Łódź Widzew zajmie około 15 minut, a maksymalna prędkość pociągów wyniesie 100 km/h.

Po modernizacji stacja Łódź Widzew będzie wyposażona w 3 nowe perony zakryte rozległą wiatą  oraz 10 torów, z czego 6 przeznaczonych będzie dla pociągów pasażerskich, 2 dla ruchu towarowego, a ostatnie 2 do obsługi technicznej składów. Nowe platformy o długości 400 metrów będą wyższe niż obecne i umożliwią pasażerom wygodne wsiadanie do pociągów. Stacja zyska wyposażenie służące podróżnym: wyświetlacze z informacją pasażerską, nagłośnienie, gabloty na rozkłady, ławki.

Modernizacja realizowana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej Warszawa – Łódź, etap II Lot B - odcinek Łódź Widzew – Łódź Fabryczna ze stacją Łódź Fabryczna oraz budową części podziemnej dworca Łódź Fabryczna przeznaczonej dla odprawy i przyjęć pociągów  oraz obsługi podróżnych”. Całkowity koszt umowy wynosi 238 882 613, 18 PLN. Wykonawcą prac jest Trakcja PRKiI S.A.  

Kontakt dla mediów:
Maciej Dutkiewicz
rzecznik@plk-sa.pl
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
tel. 883 354 177