Warszawa Gdańska przyjmuje więcej podróżnych
Stacja Warszawa Gdańska od dziś, 26 marca obsługuje dodatkowo ponad 40 pociągów PKP Intercity, które dotychczas kursowały przez stację Warszawa Zachodnia do Warszawy Centralnej. Na Zachodniej wykonawca rozszerzył zakres prac o perony nr 6 i 7 oraz o obszar przejścia podziemnego od strony ul. Tunelowej. Więcej o inwestycji tutaj.
Ze stacji Warszawa Gdańska korzystają dziś podróżni pociągów kursujących między stolicą a Łodzią Fabryczną m.in. IC, „Łodzianin”, IC „Boryna”, IC „Telimena”, IC „Rubinstein”, IC „Łęcka” i IC „Tuwim”, a także IC „Zamenhof” rel. Warszawa Gdańska – Zielona Góra, IC „Noteć” rel. Piła – Warszawa Gdańska – Piła, IC „Warta” rel. Poznań Główny – Warszawa Gdańska, IC „Daszyński” rel. Bielsko-Biała Główna/Zwardoń – Warszawa Gdańska. Warszawa Gdańska jest jedynym postojem w stolicy dla IC „Lubuszanin” rel. Zielona Góra – Chełm, TLK „Parsęta” rel. Łódź Fabryczna – Kołobrzeg, IC „Skarbek” rel. Olsztyn – Bielsko-Biała, IC „Pilecki” rel. Racibórz – Białystok.
Na stacji Warszawa Gdańska pociągi zatrzymują się przy 3 peronach. Na każdym są windy. Dodatkowo w zakresie przebudowy stacji przygotowane zostały schody ruchome. Od stycznia br. schody ruchome ułatwiły dostęp na peron nr 4. W ostatnich dniach także na pozostałe dwa perony. Bezpieczną komunikacje między peronami, dworcem oraz do metra, tramwajów i autobusów zapewnia przejście podziemne. Komunikację w obszarze Warszawy Gdańskiej ułatwią dwie kładki - od strony wiaduktu drogowego na ul. Mickiewicza i od zachodniej strony stacji, od peronów do ul. Kłopot i ul. Felińskiego. Przejścia udostępnione będą w połowie roku.
Pasażerów, którzy podróżują do Warszawy lub przewidują przesiadkę w stolicy, prosimy o zwrócenie uwagi na zmiany w kursowaniu pociągów na portalpasazera.pl oraz na stronach przewoźników. Lista pociągów ze zmienioną trasą kursowania jest dostępna również na specjalnej stronie uruchomionej przez PKP Intercity intercity.pl/wwk.
Modernizacja stacji Warszawa Gdańska o wartości 63 mln zł jest realizowana w ramach projektu POIiŚ 5.1-13: „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia". Projekt ubiega się o współfinansowanie ze środków POIiŚ do 85% wydatków kwalifikowanych.
Więcej informacji na stronie www.stolicadobrychrelacji.pl.
Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko