Powrót

W Otwocku nowy wiadukt kolejowy usprawnił komunikację

Mieszkańcy Otwocka łatwiej dojadą i dojdą m.in. do pracy i szkoły dzięki zakończeniu budowy bezkolizyjnego skrzyżowania na ul. Majowej oraz dzięki nowemu układowi drogowemu. Łatwiejsza jest komunikacja w mieście, przez które przebiega linia kolejowa. Szybszy jest dojazd do m.in. Józefowa i Warszawy. Pod wiaduktem o szerokości ponad dziesięciu metrów PLK zbudowały prawie stumetrową jezdnię. Ułożono asfalt - po jednym pasie w każdym kierunku oraz chodniki.

Oprócz wiaduktu powstały 2 nowe ronda, chodniki dla pieszych. Inwestycja na ul. Majowej to nie jedyny obiekt, który zwiększy poziom bezpieczeństwa pasażerów i usprawni komunikację w mieście.

Budowane jest bezkolizyjne skrzyżowanie w miejscu przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Żeromskiego/Filipowicza. Pod wiaduktem kolejowym będzie droga dla samochodów, obok pod torami powstanie drugi przejazd dla pieszych. Wykonawca zbuduje także pochylnie dla osób niepełnosprawnych. Na czas prac przejazd został wyłączony z ruchu. Kierowcy korzystają z przejazdu przez plac budowy na wysokości ul. Cybulskiego. Dla usprawnienia ruchu gruntowe ulice Szlachecka i Cybulskiego zostały utwardzone i ułożony został asfalt. Dzięki temu kierowcy nadal mają do dyspozycji dwa przejazdy przez tory.

Wkrótce rozpocznie się modernizacja drugiego wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Orlej (od strony ul. Warszawskiej). Stary wiadukt zostanie rozebrany i w jego miejsce pojawi się nowy. Ostatnim etapem będzie obniżenie drogi pod nowymi wiaduktami kolejowymi, co umożliwi przejazd wyższym pojazdom.

PLK kontynuują modernizację stacji Otwock. Pasażerowie korzystają już z nowych peronów nr 2 i 3. Obecnie modernizowany jest peron nr 1. Budowane jest przejście podziemne dla pieszych, które zostanie wyposażone w windy. Do użytku oddano 3 nowe tory stacyjne. Zakończenie prac w Otwocku zaplanowano na grudzień 2020 r.

Od maja przebudowywany jest odcinek Otwock – Pilawa. Roboty obejmują budowę drugiego toru, sieć trakcyjną, obiekty inżynieryjne oraz urządzenia sterowania. Na trasie od Otwocka do Pilawy demontowane są tory i gromadzone materiały m.in. podkłady i ścianki peronowe. Prace na tym odcinku zakończą się w przyszłym roku.

Liczby inwestycji - wiadukt w Otwocku

Do budowy wiaduktu wykorzystano:

  • 6 tys. m³ betonu,
  • 600 ton stali zbrojeniowej,
  • 60 ton stalowych konstrukcji.

Więcej informacji o projekcie znajduje się na stronie www.warszawa-lublin.pl

Kontakt dla mediów:
Karol Jakubowski
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 694 480 239