Powrót

W nieco ponad trzy i pół godziny z Warszawy do Wrocławia

Rewitalizacja trasy Koniecpol – Opole pozwoli na stworzenie szybkiego połączenia ze stolicy przez Częstochowę do Wrocławia. W grudniu 2014 roku czas przejazdu wyniesie ok. 3 godzin i 40 minut z możliwością skrócenia go o kolejne 10 minut w 2015 roku. Między Opolem, a miejscowością Fosowskie pociągi osiągną prędkość do 140 km/h, a stamtąd do Włoszczowy pojadą z prędkością do 120 km/h. Na Centralnej Magistrali Kolejowej, w drodze między Włoszczową a stolicą, zakładana prędkość wyniesie 200 km/h.

Rewitalizacja trasy Koniecpol – Opole, współfinasowana przez UE na odcinku Częstochowa – Fosowskie, to kompleksowy remont linii kolejowych o łącznej długości około 150 km. Zaplanowane prace objęły 32 perony, które są podwyższane i dostosowywane do potrzeb niepełnosprawnych. Na peronach zaplanowano instalację nowych wiat, obiektów małej architektury jak ławki czy tablice informacyjne. Roboty rewitalizacyjne to również remont blisko 130 obiektów inżynieryjnych jak wiadukty, mosty i przepusty i ponad 75 przejazdów kolejowo-drogowych. W ramach prac wymieniania jest również na nową sieć trakcyjna oraz bramki i słupy służące do jej podtrzymywania. 

Większość robót jest wykonana, bądź też zbliża się do końca. 

Rewitalizacja odcinka Koniecpol – Opole pozwoli nie tylko na stworzenie szybkiego połączenia ze stolicy przez Częstochowę do Wrocławia. Z wyremontowanych torów będą mogły również korzystać pociągi regionalne, a przewoźnicy obsługujący inne relacje dalekobieżne będą mogli wprowadzać nowe połączenia np. Kraków – Częstochowa – Wrocław. Koszt wszystkich robót przekracza pół miliarda złotych. Zakończenie prac zaplanowane jest na koniec 2014 roku. 

Kontakt dla mediów:
Maciej Dutkiewicz
rzecznik@plk-sa.pl
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
tel. 662 114 900