Szybsza kolej w Wielkopolsce
Modernizacji sieci kolejowej pozwala na uzyskanie rekordowo krótkich czasów przejazdu. Poprawia się również komfort obsługi podróżnych. Perony zapewniają pełną dostępność dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się.
Z Katowic do Poznania krócej o 1,5 godziny
Kluczowe prace rewitalizacyjne dla szybkiego połączenia województwa wielkopolskiego ze Śląskiem są prowadzone na linii Kalety – Kluczbork oraz na odcinku pomiędzy Kluczborkiem a Ostrzeszowem. Remont obu linii łączących Śląsk z Wielkopolską i dalej ze Szczecinem pozwoli na sprawniejszy transport towarów oraz szybszą podróż. Po zakończeniu obu projektów, w 2015 r. parametry techniczne tras pozwolą na jazdę pociągów pasażerskich z prędkością do 120 km/h. Przyspieszą także składy towarowe: Na trasie Kluczbork – Ostrzeszów będą mogły jeździć do 80 km/h, a na odcinku Kalety – Kluczbork do 100 km/h.
Rewitalizacja ta jest częścią większego zadania polegającego na poprawie infrastruktury torowej na trasie Katowice – Poznań. Obejmuje ono również prace na odcinkach: Bytom Północ – Tarnowskie Góry oraz Kalety – Strzebiń. Po zakończeniu wszystkich robót czas przejazdu pociągiem na tej trasie skróci się aż o 1,5 godziny - z 6 godzin do około 4 godzin i 30 minut.
Z Wrocławia do Poznania w niecałe 2 godziny
Przyspieszenie na kolei odczują również pasażerowie podróżujący z Wrocławia do Poznania. Obecnie trwają prace modernizacyjne na linii E 59 na odcinku Wrocław – granica województwa dolnośląskiego. Kolejarze układają nowe tory oraz kompleksowo przebudowują stacje i przystanki. Ponadto, w ramach robót powstają nowe mosty i wiadukty, nowoczesne systemy sterowania ruchem kolejowym, a poziom bezpieczeństwa i płynności ruchu podwyższa się poprzez modernizację przejazdów kolejowo-drogowych.
Niebawem szybsza będzie także podróż z Czempinia do Poznania, gdzie trwa obecnie kompleksowa modernizacja torów wraz z wymianą sieci trakcyjnej, budową przejść podziemnych, wiaduktów i obiektów ochrony środowiska. Pociągi z Poznania w stronę Wrocławia na odcinkach Czempiń – Mosina oraz Luboń – Poznań kursują już po zmodernizowanych torach. W ramach inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. oddano do eksploatacji 30 km toru, oraz sieć trakcyjną zawieszoną na nowych konstrukcjach. Zakończyła się także modernizacja przystanków osobowych w Iłowcu, Drużynie Poznańskiej oraz Poznaniu Dębcu.
Po zakończeniu prac na linii kolejowej E 59 pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Podróż najszybszym pociągiem z Wrocławia do Poznania skróci się i zajmie nieco ponad 1,5 godz.
Szybsza kolej w aglomeracji poznańskiej
Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. usprawniają także podróż w obrębie aglomeracji poznańskiej. Dzięki zakończonej niedawno modernizacji, na linii z Drzymałowa do Grodziska Wielkopolskiego pociągi mogą jeździć z prędkością do 100 km/h, a komfort pasażerom zapewniają nowoczesne perony bez barier architektonicznych.
Kontakt dla mediów:
Maciej Dutkiewicz
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
tel. + 48 883 354 177
e-mail: rzecznik@plk-sa.pl