Sieć kolejowa jest przejezdna
Kursowanie składów prowadzone jest tak, by unikać zwiększonych poborów prądu. Przestrzegany jest właściwy rozruch i prowadzenie składów oraz utrzymanie kursowania cięższych pociągów towarowych w odpowiednim odstępie od innych składów. Priorytetem jest zgodne z rozkładem kursowanie pociągów pasażerskich.
Pomimo wzmożonych działań prewencyjnych, upały oraz ograniczenie w dostawie dostarczanego prądu, mogą mieć wpływ na kursowanie pociągów i funkcjonowanie niektórych urządzeń.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wzmocniły służby zabezpieczenia technicznego. Na odcinkach linii szczególnie narażonych na wysokie temperatury prowadzone są dodatkowe kontrole. Stan torów jest monitorowany. Szlaki kolejowe są również obserwowane przez maszynistów prowadzących pociągi. Kontrole są prowadzone na bieżąco, szczególnie w godzinach popołudniowych, gdy temperatura powietrza jest najwyższa.
Na terenie całego kraju rozlokowane są zespoły szybkiego usuwania awarii oraz kilkadziesiąt pociągów sieciowych służących do przeglądu i naprawy sieci trakcyjnej, również narażonej na działanie wysokich temperatur. Nad bezpieczeństwem ruchu kolejowego czuwa ponad 1 700 dyżurnych ruchu i dyspozytorów PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Przez całą dobę w Grupie PKP działa Centrum Wsparcia Klienta – jednostka dedykowana organizowaniu pomocy podróżnym w razie utrudnień w ruchu pociągów. Na największych dworcach podróżni mogą również liczyć na wsparcie mobilnych informatorów (w szczytach przewozowych), pracowników Centrów Obsługi Klienta PKP Intercity oraz Nowych Biur Dworca. Obsługa dworców będzie niezwłocznie reagować w sytuacjach, gdy podróżny źle się poczuje lub zasłabnie. Załogi pociągów PKP Intercity i pracownicy ochrony zostali przeszkoleni z zasad udzielania pierwszej pomocy.
Informacje o ruchu pociągów można sprawdzać na stronach internetowych: rozkład-pkp.pl, intercity.pl, profilu przewoźnika na Facebooku (PKP Intercity. Pociąg do podróży) oraz dzwoniąc pod numer infolinii 19 757. Ponadto pasażerowie mogą korzystać z aplikacji IC Mobile Navigator oraz mapy połączeń Polskich Linii Kolejowych, dostępnej na stronie plk-sa.pl (http://rozklad.plk-sa.pl). Pomocą służą także drużyny konduktorskie.
W razie ewentualnych opóźnień pasażerom PKP Intercity wydawane są napoje. Tylko w tym tygodniu ich liczba przekroczyła 12 tys. Gdy opóźnienia wynoszą powyżej 30 minut, na 40 dworcach osoby oczekujące na pociągi otrzymują poczęstunek. Ponadto na dworcach emitowane są komunikaty, zachęcające podróżnych do zaopatrzenia się wodę. Po raz pierwszy w 8 największych obiektach (Gdynia Główna, Gdańsk Główny, Kraków Główny, Katowice, Poznań Główny, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Wrocław Główny) przy Nowych Biurach Dworca są miski z wodą dla czworonogów.
Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Rzecznik prasowy
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 662 114 900