Rusza modernizacja stacji Siedlce, Łuków i Międzyrzecz Podlaski. Perony będą bardziej funkcjonalne, powstaną też wygodne przejścia podziemne. Zyskają również kierowcy, którzy skorzystają z przebudowanych przejazdów kolejowo-drogowych. Dodatkowo podwyższona zostanie efektywność systemu sterowania. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły drugi etap modernizacji trasy Siedlce – Terespol – granica państwa. Pierwszy etap pozwolił na podwyższenie maksymalnej prędkości pociągów.
Prowadzona obecnie inwestycja polega przede wszystkim na modernizacji systemów sterowania ruchem oraz łączności. Na przejazdach kolejowo-drogowych zainstalowana zostanie samoczynna sygnalizacja przejazdowa. Stacje Siedlce, Łuków i Międzyrzec Podlaski zostaną zmodernizowane. Przebudowane zostaną tory i perony, które zostaną podwyższone. W obrębie stacji pojawią się m.in. nowe przejścia podziemne z których będą mogli korzystać niepełnosprawni. Na stacjach przeprowadzone będą również prace modernizacyjne w zakresie obiektów inżynieryjnych, rozjazdów, przejazdów kolejowych, sieci trakcyjnej i budynków służących bezpośrednio utrzymaniu ruchu kolejowego. Inwestycja przyniesie też wiele korzyści dla kierowców, którzy będą mogli skorzystać m.in. z przebudowanych przejazdów kolejowych czy nowego przejazdu pod stacją w Siedlcach.
Dodatkowo, na stacjach przebudowany zostanie system odprowadzania wody. Wszystkie nowe rozjazdy wyposażone zostaną w nowy system drenażu. Skuteczny system odprowadzania wody zapewnia możliwość sprawnego eksploatowania torów kolejowych przez wiele lat, co pozwala na utrzymanie wysokiej prędkości maksymalnej pociągów.
Aktualnie modernizowane są nastawnie w Siedlcach i Międzyrzecu Podlaskim. Wkrótce ruszy także budowa nastawni w Łukowie, tunelu dla pieszych w Międzyrzecu Podlaskim oraz wiaduktu kolejowego w obrębie stacji Siedlce.
W ramach pierwszego etapu inwestycji, modernizacji poddane zostały odcinki między większymi stacjami na trasie. Przebudowano wszystkie tory, obiekty inżynieryjne – mosty, wiadukty i przepusty, sieć trakcyjną oraz przejazdy kolejowe. Pozwoliło to na podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów towarowych do 120 km/h.
Projekt „Modernizacja linii kolejowej E 20/CE 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap II” współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej, a jego koszt to prawie 550 mln PLN netto.
Kontakt dla mediów: Maciej Dutkiewicz Zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. tel. + 48 22 47 336 40 e-mail: rzecznik@plk-sa.pl
Galeria
Informacja o plikach cookie
Ta strona używa plików cookies. Mają one dwie funkcje: zapewniają podstawową funkcjonalność tej witryny oraz pozwalają nam ulepszać nasze treści, zapisując i analizując zanonimizowane dane użytkownika. W dowolnym momencie możesz zmienić swoją zgodę na używanie tych plików. Więcej informacji na temat plików cookie oraz przetwarzaniu danych osobowych można znaleźć w naszej Polityce prywatności.