Przywracane połączenie kolejowe do Zegrza Południowego
Na stacji Zegrze Południowe przewidziano ławki, wiaty i funkcjonalne oświetlenie. Dobrą orientację zapewnią tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Stacja będzie dostępna dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się – m.in. będą linie naprowadzające, które ułatwią dojście osobom niewidomym i słabowidzącym.
Dodatkowy dostęp do kolei - przystanek Wieliszew Centrum
Na trasie zbudowany zostanie dodatkowy przystanek Wieliszew Centrum w rejonie skrzyżowania linii kolejowej z ul. Modlińską (droga wojewódzka 631). Będą mogli z niego korzystać wszyscy podróżni dzięki przygotowaniu dojść dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa na przejeździe kolejowo-drogowym. Przejazd zostanie przebudowany i wyposażony w sygnalizatory i rogatki.
Nowe tory i sieć trakcyjna
Na stacji Zegrze Południowe budowane są dwa nowe perony – są fundamenty dla nowych konstrukcji. Od strony Wieliszewa wykonawca przygotowuje teren dla nowego toru. Następnie układane będą podkłady i szyny. Montowane są fundamenty słupów sieci trakcyjnej. Wzdłuż linii układane są kable służące do obsługi urządzeń sterowania ruchem kolejowym Prace na linii Wieliszew – Zegrze Południowe oprócz budowy nowych torów, obejmują także montaż rozjazdów. Będzie zamontowana sieć trakcyjna. Prowadzenie ruchu pociągów zapewni nowoczesny system sterowania.
Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 80 km/h. Przejazd między Wieliszewem a Zegrzem Południowym zajmie ok. 4 minut.
Inwestycja na linii Wieliszew – Zegrze Południowe zwiększy atrakcyjność regionu. Będzie lepszy dostęp do kolei w północnej części województwa mazowieckiego. PLK zapewnią wygodniejszy dojazd mieszkańców gmin położonych wzdłuż linii kolejowej do Warszawy, a mieszkańcom stolicy nad Jezioro Zegrzyńskie.
Projekt „Prace na linii kolejowej nr 28 Wieliszew – Zegrze” jest dofinansowany w 80 proc. ze środków Funduszy Europejskich w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020. Realizacja zadania odbywa się w systemie „projektuj i buduj”. Zakończenie inwestycji zaplanowano w IV kwartale 2022 r.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.