Przystanki kolejowe między Miastkiem a Ustką zmieniają się dla podróżnych
Kończą się zasadnicze prace i sprawdzanie urządzeń sterowania ruchem kolejowym na trasie Miastko – Słupsk. Zmodernizowane zostały perony i wymienione tory. Postęp prac pozwala na powrót od czerwca pociągów i zakończenie zastępczej komunikacji autobusowej.
W drugiej połowie czerwca uruchomione zostaną także wakacyjne pociągi na trasie ze Słupska do Ustki. Na okres letni PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wstrzymają prace torowe na odcinku Słupsk – Ustka, by podróżni mogli komfortowo i bezpiecznie w wakacje dotrzeć nad morze. Wykonawca będzie kontynuował roboty, bez wpływu na ruch pociągów.
Komfortowe perony i nowe przystanki
Na stacjach i przystankach w miejscowościach Miastko, Kawcze, Przytocko, Ciecholub, Biesowice, Kępka, Kępice, Korzybie, Wrząca Pomorska, Słonowice, Widzino, Kobylnica Słupska są nowe i wyższe perony, które pasażerom zapewnią oczekiwany standard obsługi.
Lepszy dostęp do kolei będzie po budowie dwóch nowych przystanków w regionie. Już trwają prace przy peronie Słupsk Północny. Widać zarys konstrukcji obiektu. Z inwestycji skorzystają mieszkańcy północnych dzielnic Słupska. Budowa nowego przystanku Ustka Uroczysko rozpocznie się w drugiej połowie 2019 r.
Osobom niewidomym i niedowidzącym w orientacji pomogą ścieżki dotykowe. Dojścia na perony zaprojektowano tak, aby były dostępne dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Rozpoczyna się montaż wyposażenia – wiat, gablot informacyjnych oraz ławek. W Miastku, dla komfortu pasażerów, zwłaszcza tych z ograniczoną mobilnością, zamontowano windy prowadzące z przejścia pod torami na dwa perony stacji. W Kępicach piesi i rowerzyści będą mogli skorzystać z nowego przejścia pod torami.
Efekty inwestycji z RPO
Przebudowa 70 km linii z Miastka do Słupska i Ustki to ważna inwestycja w regionie. Po zakończeniu poprawi się komfort obsługi pasażerów na 18 przystankach i stacjach. Wzrost bezpieczeństwa zapewni wymiana urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowa 52 przejazdów kolejowo-drogowych i 12 obiektów inżynieryjnych.
Po zakończeniu inwestycji pasażerowie zyskają bardziej komfortowe możliwości podróżowania. Pociągi będą mogły jechać z maksymalną prędkością do 100 km/h, co sprawi, że czas przejazdu między Szczecinkiem a Słupskiem skróci się o około 12 minut. Sprawny przejazd zapewni 21 nowych rozjazdów.
Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 405 odcinek granica województwa (km 104,515) – Słupsk – Ustka” o wartości 165 mln zł netto jest finansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Dofinansowanie dla tego projektu ze środków UE wynosi blisko 85 proc. Zakończenie wszystkich prac zaplanowano na czwarty kwartał 2019 r.
Inwestycja w liczbach:
2 nowe przystanki: Słupsk Północny, Ustka Uroczysko;
4 nowe mijanki: Kawcze, Kępice, Słonowice, Charnowo Słupskie;
2 przebudowane stacje: Miastko i Ustka;
12 przebudowanych przystanków, m.in. Przytocko, Ciecholub, Strzelinko, Gałęzinowo;
52 przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe;
12 przebudowanych mostów i wiaduktów;
21 nowych rozjazdów;
ok. 70 km torów.
Kontakt dla mediów:
Martyn Janduła
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel.: 571 370 301