Przez Działdowo szybciej do Warszawy i Trójmiasta
1 347 664 857,67 złotych – tyle będzie kosztowała PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pełna modernizacja blisko 54 kilometrów linii kolejowej będącej fragmentem trasy Warszawa – Gdynia. W ramach projektu modernizacji poddawane zostały i są stacje: Iłowo, Działdowo, Gralewo, Rybno Pomorskie, Montowo oraz szlaki: Mława-Iłowo, Iłowo-Działdowo, Działdowo-Gralewo, Gralewo-Rybno Pomorskie, Rybno Pomorskie-Montowo.
- Budowa wiaduktów kolejowych i drogowych na linii Warszawa – Gdynia jest istotną częścią jej modernizacji. Na odcinku LCS Działdowo powstanie 18 takich obiektów. Pozwala to na likwidację przejazdów w poziomie szyn i oznacza podwyższenie bezpieczeństwa pieszych i kierowców. Przeniesienie ruchu drogowego na wiadukty podwyższa również bezpieczeństwo ruchu kolejowego i umożliwia jazdę pociągów z wyższą prędkością – tłumaczy Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. z Centrum Realizacji Inwestycji.
Zmodernizowano już ponad 51 km linii kolejowej obejmujące tory o długości ponad 116 km. Oddano do użytku 5 przejazdów kolejowych, 23 perony, przejście dla pieszych w Gralewie oraz 33 przepusty.
Projekt ,,Modernizacja linii kolejowej E65/C-E65 na odcinku Warszawa-Gdynia, obszar LCS Działdowo”, współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, w szybkim tempie zbliża się do końca. Pełen zakres modernizacji, obejmujący odcinek blisko 54 km linii kolejowej, w tym:
- pełną modernizację 119,275 km układów torowych (wraz z odwodnieniem), korektą łuków, wymianą rozjazdów,
- modernizację, wymianę oraz wzmocnienie podtorza i nawierzchni,
- wymianę i modernizację 107,4 km sieci trakcyjnej wraz zasilaniem,
- budowę 10 wiaduktów kolejowych,
- budowę 8 wiaduktów drogowych,
- budowę 8 przejść dla pieszych pod torami,
- modernizację 25 peronów,
- budowę 47 przepustów,
- modernizację 10 przejazdów kolejowych,
- modernizację i wymianę urządzeń elektroenergetycznych,
- modernizację i wymianę urządzeń sterowania ruchem kolejowym i diagnostyki;
zostanie zakończony w pierwszej połowie 2013 roku.
Prace na całej linii Warszawa – Gdynia zakończą się w 2014 roku, a ich efektem będzie skrócenie podróży koleją między tymi miastami do mniej niż trzech godzin.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Informacje dla mediów
Maciej Dutkiewicz
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrum Realizacji Inwestycji
tel.22 47 336 40
e-mail: ir.rzecznik@plk-sa.pl