Powrót

Przed nowym rozkładem jazdy

Poważne zadanie – polegające na zebraniu wniosków od przewoźników i skonstruowaniu  rozkładu - spoczywało na PKP Polskich Liniach Kolejowych. Zarządca infrastruktury nadzorujący ruch 4,5 tys. pociągów pasażerskich dziennie, musi bowiem zsynchronizować potrzeby dziewięciu przewoźników pasażerskich jeżdżących po polskich torach.

- Przygotowania do wdrożenia nowego rozkładu trwały blisko pół roku. Rozkład jazdy 2012/2013 został opracowany dla dziewięciu podmiotów wykonujących przewozy pasażerskie na terenie kraju. Pomimo zamknięć torowych w ponad 140 lokalizacjach wynikających z prowadzenia modernizacji,  ilość tras pociągów w skali sieci pozostaje na tym samym poziomie, jak w latach ubiegłych –  podkreśla Andrzej Pawłowski, członek zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

W nowym rozkładzie jazdy skróci się czas przejazdu wielu pociągów. Na trasie ze Szczecina do Warszawy o 13, a z Gdańska pociągi jadące przez Bydgoszcz do Warszawy pojadą aż o 47 minut krócej. To efekt oddanych do użytku odcinków zmodernizowanych torów.  

Nowy rozkład jazdy został opublikowany ponad dwa tygodnie wcześniej niż w latach ubiegłych. Oprócz możliwości wcześniejszego zapoznania się godzinami przyjazdu i odjazdu pociągów, PLK na 21 dni przed wejściem w życie rozkładu jazdy umieściła informacje o rozkładzie jazdy na peronach. Ponadto pasażerowie od 18 listopada za pośrednictwem strony internetowej, mogą samodzielnie wydrukować rozkłady jazdy dla każdej stacji na sieci kolejowej.

Więcej o przygotowaniach spółek Grupy PKP w procesie przygotowania nowego rozkładu jazdy na: http://www.pkp.pl.

Informacje dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
+48 22 473 30 02
m.siemieniec@plk-sa.pl