Prawie 150 milionów złotych na urządzenia sygnalizacyjne na odcinku Czempiń – Poznań
W wyniku badania i oceny ofert złożonych w postępowaniu przetargowym, za najbardziej korzystną uznano ofertę przedstawioną przez konsorcjum w składzie:• Krakowskie Zakłady Automatyki S.A., Kraków;
• Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o., Katowice;
• Sabat Roman Biuro Wdrożeniowo - Projektowe SABEL, Wrocław.
na kwotę 119 950 000,00 PLN netto; 147 538 500,00 PLN brutto
Przedmiotem niniejszego zamówienia są prace:
• urządzeń sterowania ruchem kolejowym: stacyjnych, szlakowych, przejazdowych, Lokalnego Centrum Sterownia (LCS), Centrum Utrzymania i Diagnostyki (CUiD) oraz urządzeń detekcji stanów awaryjnych taboru (DSAT);
• urządzeń oraz sieci i instalacji teletechnicznych: transmisja, łączność, radiołączność, telewizja użytkowa;
• niezbędnych elementów robót w branżach architektoniczno-budowlanej i elektroenergetycznej – dla zapewnienia optymalnej realizacji tego zadania inwestycyjnego, polegających głównie na przebudowie i adaptacji budynków nastawni wraz z instalacjami wewnętrznymi, przystosowanie pomieszczeń dla lokalnego centrum sterowania, CUiD Poznań Główny II, przewidzianych w budynku nastawni wraz z instalacjami wewnętrznymi, budowa nowych strażnic przejazdowych wraz z instalacjami wewnętrznymi, posadowienie kontenerów srk
i telekomunikacji.
• usunięcia kolizji w niezbędnym zakresie.
Zakończenie prac zaplanowano pod koniec 2014 roku.
Odcinek linii E59 Czempiń – Poznań (32,2 km linii nr 271) położony jest na obszarze Województwa Wielkopolskiego.
Główne cele modernizacji to:
• dostosowanie linii do wymagań określonych w umowach międzynarodowych AGC i AGTC;
• zmniejszenie zagrożeń środowiskowych i społecznych powstających jako skutek natężenia ruchu samochodowego na drogach;
• poprawa usług przewozów pasażerskich i towarowych poprzez skrócenie czasu podróży i zwiększenie przepustowości linii;
• stymulacja regionalnego i krajowego rozwoju gospodarczego;
• zwiększenie stopnia ochrony środowiska, szczególnie w przypadku przewozów towarów niebezpiecznych;
• uzyskanie poprawy bezpieczeństwa ruchu poprzez poprawę stanu infrastruktury kolejowej oraz eliminację zagrożeń na skrzyżowaniach z drogami publicznymi.
W wyniku badania i oceny ofert złożonych w postępowaniu przetargowym, za najbardziej korzystną uznano ofertę przedstawioną przez konsorcjum w składzie:
• Krakowskie Zakłady Automatyki S.A., Kraków;
• Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o., Katowice;
• Sabat Roman Biuro Wdrożeniowo - Projektowe SABEL, Wrocław.
na kwotę 119 950 000,00 PLN netto; 147 538 500,00 PLN brutto
Przedmiotem niniejszego zamówienia są prace:
• urządzeń sterowania ruchem kolejowym: stacyjnych, szlakowych, przejazdowych, Lokalnego Centrum Sterownia (LCS), Centrum Utrzymania i Diagnostyki (CUiD) oraz urządzeń detekcji stanów awaryjnych taboru (DSAT);
• urządzeń oraz sieci i instalacji teletechnicznych: transmisja, łączność, radiołączność, telewizja użytkowa;
• niezbędnych elementów robót w branżach architektoniczno-budowlanej i elektroenergetycznej – dla zapewnienia optymalnej realizacji tego zadania inwestycyjnego, polegających głównie na przebudowie i adaptacji budynków nastawni wraz z instalacjami wewnętrznymi, przystosowanie pomieszczeń dla lokalnego centrum sterowania, CUiD Poznań Główny II, przewidzianych w budynku nastawni wraz z instalacjami wewnętrznymi, budowa nowych strażnic przejazdowych wraz z instalacjami wewnętrznymi, posadowienie kontenerów srk
i telekomunikacji.
• usunięcia kolizji w niezbędnym zakresie.
Zakończenie prac zaplanowano pod koniec 2014 roku.
Odcinek linii E59 Czempiń – Poznań (32,2 km linii nr 271) położony jest na obszarze Województwa Wielkopolskiego.
Główne cele modernizacji to:
• dostosowanie linii do wymagań określonych w umowach międzynarodowych AGC i AGTC;
• zmniejszenie zagrożeń środowiskowych i społecznych powstających jako skutek natężenia ruchu samochodowego na drogach;
• poprawa usług przewozów pasażerskich i towarowych poprzez skrócenie czasu podróży i zwiększenie przepustowości linii;
• stymulacja regionalnego i krajowego rozwoju gospodarczego;
• zwiększenie stopnia ochrony środowiska, szczególnie w przypadku przewozów towarów niebezpiecznych;
• uzyskanie poprawy bezpieczeństwa ruchu poprzez poprawę stanu infrastruktury kolejowej oraz eliminację zagrożeń na skrzyżowaniach z drogami publicznymi.
Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Informacje dla mediów:
Maciej Dutkiewicz
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrum Realizacji Inwestycji
tel.22 47 336 40
e-mail: ir.rzecznik@plk-sa.pl