Podbije szybko dla bezpieczeństwa na torach
Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej DOLKOM sp. z o.o. od września dysponuje nowoczesną maszyną do szybkich prac na torach.
Wysokowydajna podbijarka umożliwia sprawne i efektywne prowadzenie robót inwestycyjnych oraz bieżące utrzymanie sieci kolejowej. Maszyna może w godzinę wyregulować ok. 1,2 km toru. Dzięki technologii stabilizacji toru znacznie skraca się czas prac. W efekcie, zaraz po akcji podbijarki, pociągi kursują bez ograniczeń prędkości. Podbicie polega na uniesieniu toru z jednoczesnym podsypaniem pod podkłady tłucznia. Dzięki temu zapewnione jest wymagane położenie toru, gwarantujące bezpieczny przejazd pociągów.
– Zakup nowej podbijarki to kolejny krok DOLKOM w stronę rozwoju i zwiększania efektywności usług na sieci kolejowej. Nowoczesny sprzęt pozwoli wykonać prace podczas krótkich zamknięć torowych bez wpływu na organizację ruchu pociągów. Chcemy zapewnić jak najwyższą jakość usług zarówno przy inwestycjach, jak i pracach utrzymaniowych – mówi Andrzej Gola, prezes Dolkom sp. z o.o.
Podbijarkę torów i rozjazdów UNIMAT 09-32/4S Dynamic spółka odebrała we wrześniu od producenta Plasser & Theurer. Maszyna o wartości ponad 20 mln zł została zakupiona według umowy z 2018 r. To jedna z najnowocześniejszych maszyn w Europie. Podbijarka wyposażona jest w moduł dynamicznej stabilizacji toru, co umożliwia szybkie, sprawne i efektywne prowadzenie robót.
Nowoczesny sprzęt w spółkach PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i spółki zależne inwestują w nowoczesny sprzęt. Nowe maszyny zwiększają sprawność prac inwestycyjnych i utrzymaniowych. Zakład Robót Komunikacyjnych - DOM w Poznaniu Sp. z o.o. odebrał w tym roku od firmy Plasser & Theurer uniwersalną podbijarkę rozjazdów i torów typu UNIMAT 09-4x4/4S Dynamic. W ubiegłym roku do ZRK-DOM trafiła podbijarka torowa Dynamic Tamping Express 09-3X. Spółka wykorzystuje również palownicę dwudrogową PV 15 RPR odebrana w sierpniu 2019 r.