PLK SA szukają rozwiązań by zapewnić sprawne podróże
Piotr Kubicki, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., dyrektor ds. transformacji cyfrowej przeprowadza obecnie inwentaryzację na obiektach kolejowych. Jej celem jest dokładna analiza działania urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz systemów telekomunikacyjnych i IT.
- Inwentaryzacja urządzeń pozwala zidentyfikować obszary wymagające poprawy, aby infrastruktura kolejowa działała sprawnie i bez zakłóceń, a podróże były komfortowe dla pasażerów. Wyniki audytu będą kluczowym narzędziem do wprowadzenia nowych działań i podniesienia standardów usług kolejowych – mówi Piotr Kubicki, członek Zarządu i dyrektor ds. transformacji cyfrowej.
Cyfrowe rozwiązania na horyzoncie
Jednym z rozwiązań, jakie PLK SA planują wdrożyć, będzie cyfrowy system rejestracji i obsługi zgłoszeń awarii oraz usterek. Pracownicy PLK SA oraz firmy serwisujące skorzystają z unikalnej aplikacji do zgłaszania usterek. Planowane funkcjonalności pozwolą na ujednolicenie kanałów wymiany informacji między służbami PLK i wykonawcami umów serwisowych, co przełoży się na szybsze usuwanie awarii. Firmy serwisujące będą mogły na bieżąco śledzić postęp naprawy i efektywnie reagować na zgłoszenia. Specyfikacja oraz testowe wdrożenie systemu planowane są w najbliższych kilku miesiącach.