PLK przygotowana na świąteczne wyjazdy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zapewniają sprawną podróż na święta. Sieć kolejowa w całej Polsce jest przejezdna. Ruch pociągów dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych odbywa się bez zakłóceń. Na bieżąco analizowane są prognozy pogody.
Zarządca sieci utrzymuje bezpośredni kontakt z przewoźnikami. Całodobowo działa również Centrum Wsparcia Klienta, które zapewnia pasażerom wsparcie w sytuacjach ewentualnego opóźnienia pociągu - komunikację zastępczą, napoje i poczęstunek na dworcach oraz w pociągach.
W dyspozycji pozostają 163 zespoły do usuwania usterek toru i awarii urządzeń automatyki kolejowej. Do naprawy sieci trakcyjnej zabezpieczono 66 pociągów sieciowych, które wyposażono w specjalne urządzenia do odladzania. PLK przygotowały również dodatkowe lokomotywy spalinowe. W zimie zarządca infrastruktury dysponuje 125 odśnieżarkami, 12 kombajnami oraz 78 pługami odśnieżnymi.
Nad bezpieczeństwem podróżnych i ochroną infrastruktury kolejowej podczas przewozowego szczytu będzie czuwać ponad 1400 funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei oraz ok. 120 przedstawicieli innych służb. Funkcjonariusze reagują na każde zgłoszenie i są dostępni pod całodobowym numerem alarmowym SOK (022) 474 00 00.
Szczegółowe informacje o ruchu pociągów dostępne są na dworcach, w Internecie: na stronach spółek kolejowych Grupy PKP oraz w serwisach rozklad-pkp.pl i portalpasazera.pl.
Szczegółowych informacji na temat kursowania pociągów udzielają przewoźnicy m.in. pod numerem infolinii 19 757, także na stronie http://rozklad.plk-sa.pl/, www.intercity.pl.
Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: + 48 694 480 239