Powrót

Pięć stacji na nowo – więcej pociągów do Warszawy

Więcej pociągów do stolicy ze wschodu i z zachodu

PLK zaplanowały przebudowę pięciu stacji – w Ożarowie Mazowieckim, Sulejówku Miłosnej, Mińsku Mazowieckim, Dębem Wielkiem i w Rembertowie. W ramach projektu zaplanowano nowy przystanek – Warszawa Stalowa. Zakres planowanych robót zakłada jak największe efekty – m.in. zwiększenie przepustowości linii kolejowych, przy maksymalnym ograniczeniu utrudnień w ruchu kolejowym.


Dodatkowe tory – większa przepustowość stacji

Przebudowa pięciu stacji będzie polegała m.in. na wymianie rozjazdów co zapewni wyższą prędkość pociągów. Roboty obejmą modernizację systemów sterowania ruchem kolejowym oraz budowę dodatkowych torów pozwalających zmienić kierunek pociągu na końcowej stacji. Pozwoli to uruchamiać częstsze lub zupełnie nowe połączenia ze stacji Sulejówek Miłosna i z Ożarowa Mazowieckiego. W efekcie przewoźnicy będą mogli zwiększyć liczbę połączeń kolejowych do stolicy w godzinach szczytu.


Nowy przystanek – Warszawa Stalowa

Nowy przystanek powstanie w pobliżu wiaduktu kolejowego nad ulicą Radzymińską na torach biegnących z Rembertowa do stacji Warszawa Gdańska. Priorytetem będzie zapewnienie pasażerom jak najwygodniejszej drogi dojścia do przystanków komunikacji miejskiej i do planowanej stacji metra. 


Pierwsze prace: 2017 rok

Wykonawca wybrany w ogłoszonym przetargu przygotuje w ciągu roku szczegółową dokumentację potrzebną do realizacji tego zadania. Następnym krokiem ku inwestycji usprawniającej ruch kolejowy w stolicy będzie wybór wykonawcy prac budowlanych. Rozpoczęcie prac PLK planuje w 2017 roku.



Kontakt dla mediów:

Maciej Dutkiewicz
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zespół prasowy
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 662 114 900