Nowym torem z Radzionkowa do Tarnowskich Gór
Inwestycja na odcinku Radzionków - Tarnowskie Góry obejmuje przebudowę ok. 8 km toru, wymianę 6 rozjazdów. Zaplanowana jest również kompleksowa przebudowa sieci trakcyjnej, a także roboty z branży energetyki, automatyki i telekomunikacji. Stan techniczny linii znacznie poprawi remont 7 obiektów inżynieryjnych. Rewitalizacja pozwoli na przywrócenie parametrów techniczno - eksploatacyjnych infrastruktury kolejowej, co pozwoli uzyskać maksymalną na tej trasie prędkość konstrukcyjną 120 km/h. Dla pasażerów oznacza to skrócenie czasu przejazdu na rewitalizowanym odcinku o około 5 minut, a także poprawę bezpieczeństwa i komfortu podróżowania. Zadanie zostanie sfinansowane ze środków pochodzących z emisji obligacji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz ze środków własnych.
Inwestycja jest kontynuacją prac prowadzonych przez PLK na „magistrali węglowej” między stacją Chorzów Batory a Tczewem. W 2013 r. zakończono rewitalizację na odcinkach Bytom Północ - Tarnowskie Góry oraz Kalety - Strzebiń. Trasa ta jest szczególnie ważna dla przewozów towarowych, ponieważ stanowi główny ciąg wywozowy z Górnego Śląska do portów na północy kraju.
Zelektryfikowana, dwutorowa linia nr 131 Chorzów Batory - Tczew, na odcinkach objętych projektem rewitalizacji, jest linią o znaczeniu państwowym, należącą do sieci międzynarodowych linii transportu kombinowanego AGTC. Ma kluczowe znaczenie dla transportu towarów - głównie węgla - łącząc obszar Górnośląskiego i Częstochowskiego Okręgu Przemysłowego oraz Rybnickiego Okręgu Węglowego z portami w Gdańsku i Gdyni.
Prace na odcinku Radzionków – Tarnowskie Góry będą kosztowały 40 mln 898 tys. zł brutto. Zakończenie prac w ramach tego projektu zaplanowano do końca listopada 2014 roku.
Kontakt dla mediów:
Jacek Karniewski
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 32 710 46 13