Modernizacja linii kolejowej E 65 na odcinku Warszawa – Gdynia to jedno z najważniejszych zadań inwestycyjnych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Podróż pociągiem ze stolicy na wybrzeże po zakończeniu prac skróci się do 2 godz. 30 minut. Prace związane z modernizacją trasy na terenie Trójmiasta przebiegają zgodnie z planem.
Linia Warszawa – Gdynia została podzielona na osiem odcinków inwestycyjnych nazwanych LCS (Lokalne Centrum Sterowania – czyli skomputeryzowana nastawania z której można zarządzać ruchem kolejowym na dystansie nawet kilkudziesięciu kilometrów). Jednym z etapów jest modernizacja infrastruktury kolejowej na terenie Trójmiasta (LCS Gdańsk, LCS Gdynia).
Prace rozpoczęły się w 2011 r. (umowy na roboty budowlane dla obszaru LCS Gdańsk i LCS Gdynia zawarte zostały 2 marca 2011 r.), a okres ich realizacji od momentu podpisania umowy to 36 miesięcy. Projekt na terenie Trójmiasta obejmuje, m.in.: budowę układów torowych na stacjach i szlakach wraz z modernizacją podtorza i budową systemu odwodnienia, wymianę sieci trakcyjnej czy też modernizację istniejących obiektów inżynieryjnych oraz budowę nowych. Dotychczasowo zmodernizowano 8 km torów, wymieniono ponad 28 km sieci trakcyjnej, a także oddano do eksploatacji dwa perony na stacjach: Pruszcz Gdański i Gdynia Główna.
Zaplanowano modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym na nastawni na stacjach: - Pruszcz Gdański, - Gdańsk Południowy, - Gdańsk Główny, - Gdańsk Wrzeszcz, - Sopot, - Gdynia Orłowo.
Modernizację związaną z budową nowych peronów, na których pojawią się nowe wiaty i cała architektura, przejdą stację: - Sopot, - Gdynia Orłowo, - Gdynia Główna, - Gdynia Chylonia, - Pruszcz Gdański, - Gdańsk Wrzeszcz
Inwestycja jest częścią modernizacji magistrali kolejowej E-65, należącej do VI paneuropejskiego korytarza transportowego, który łączy regiony nadbałtyckie z obszarami położonymi nad morzem Adriatyckim i na Bałkanach.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Planowany całkowity koszt realizacji projektu – wg Umowy o dofinansowanie nr POIiS 07.01.00-00-020/10-00 z dnia 30 września 2011 r. wynosi 1 166 930 022, 33 PLN. Informacje dla mediów: Maciej Dutkiewicz Rzecznik Prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. e-mail: ir.rzecznik@plk-sa.pl tel. +48 22 47 33 640
Galeria
Informacja o plikach cookie
Ta strona używa plików cookies. Mają one dwie funkcje: zapewniają podstawową funkcjonalność tej witryny oraz pozwalają nam ulepszać nasze treści, zapisując i analizując zanonimizowane dane użytkownika. W dowolnym momencie możesz zmienić swoją zgodę na używanie tych plików. Więcej informacji na temat plików cookie oraz przetwarzaniu danych osobowych można znaleźć w naszej Polityce prywatności.