Nowy system łączności na linii Piła - Ustka
Linia nr 405 Piła – Ustka jest linią jednotorową, zelektryfikowaną tylko na odcinku Piła Główna – Szczecinek i Słupsk – Ustka. Na odcinku Szczecinek – Słupsk funkcjonował system radiołączności kolejowej Zugleitfunk. Obecnie system ten wyłączono z eksploatacji, a prowadzenie ruchu kolejowego oparte jest na telefonicznym zapowiadaniu pociągów, w którym biorą udział posterunki ruchu w Szczecinku, Miastku i Słupsku.
Prowadzona modernizacja linii składa się z trzech etapów:
- budowy 6 sztuk włókien światłowodowych rozpoczęta w marcu 2011 r.,
- zakupu i uruchomienia systemu łączności przewodowej SLK wraz z systemem transmisyjnym dla linii nr 405 Piła – Ustka na odcinku Szczecinek – Słupsk,
- zakupu i uruchomienia systemu zdalnego sterowania radiołącznością (w kwietniu 2011 r. planowane jest ogłoszenie przetargu).
W imieniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowę podpisali:
- Józef Matuszczak - Dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji w Szczecinie,
- Andrzej Piechocki - Zastępca Dyrektora Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji w Szczecinie.
Ze strony Kolejowych Zakładów Łączności Sp. z o.o. w Bydgoszczy, swoje podpisy złożyli:
- Andrzej Mrówczyński – Prezes Zarządu,
- Ryszard Januszewski – Prokurent.
Koszt prac finansowanych ze środków własnych Spółki i wykonanych w terminie do 30 maja 2011 r. wyniesie 1 843 770,00 PLN brutto. Efektem modernizacji będzie zwiększenie przepustowości odcinka linii Szczecinek – Słupsk poprzez przywrócenie radiołączności i otwarcie mijanek Biały Bór, Kawcze, Kępice i Korzybie.
Informacje dla mediów
Romana Nakoneczna
PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Centrum Realizacji Inwestycji
Oddział w Szczecinie