Nowy bezkolizyjny przejazd poprawił bezpieczeństwo na linii Kraków - Tarnów
Gotowy jest już nowy wiadukt kolejowy i droga przy zmodernizowanym przystanku w Kokotowie, na linii Kraków - Tarnów. W sąsiedztwie peronów powstał bezkolizyjny przejazd pod torami i nowe chodniki. Całość zaprojektowana została tak, by wygodnie z nowych ciągów komunikacyjnych mogli korzystać podróżni chcący dostać się na perony. Dzięki windom infrastruktura dostępna jest dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
– Inwestycja kolejowa ułatwiła mieszkańcom Kokotowa dostęp do komfortowych i szybkich połączeń z Krakowem. To przykład tego, jak kolej pozytywnie wpływa na rozwój mniejszych miejscowości – mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.
Wybudowana przez PLK SA droga zwiększyła dostęp do kolei dla okolicznych mieszkańców. Można nią wygodnie dotrzeć do wybudowanego w sąsiedztwie przez samorząd parkingu typu „Parkuj i Jedź”. Dzięki temu powstało wygodne miejsce do łączenia podróży. Mieszkańcy korzystają z możliwości łatwej przesiadki na pociąg. Z przystanku Kokotów można się dostać do centrum Krakowa w ok. kwadrans. To czas nie do osiągnięcia przez żaden inny środek transportu.
– Zmodernizowane perony. Bezpieczny przejazd pod linią kolejową. Wygodna przesiadka na pociąg, który w bezkonkurencyjnym czasie dowiezie podróżnych do centrum Krakowa. Inwestycje PLK SA zmieniają kolej na dobre – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA poprawił się komfort korzystania z przystanku w Kokotowie. Powstały dwa większe i wyższe perony. Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się mogą korzystać z wind, ścieżek naprowadzających oraz nawierzchni o zróżnicowanej strukturze. Na peronach pojawiło się lepsze oświetlenie i nagłośnienie, tablice informacji dla podróżnych, oraz wiaty i ławki. Przystanek znajduje się na ważnej magistrali kolejowej E30, która łączy Niemcy z Polską i Ukrainą. Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” to inwestycja współfinansowana przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Więcej o inwestycji: http://www.krakow-rudzice.pl/
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.
Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji.