Powrót

Nowe tory i perony na linii Kluczbork – Ostrzeszów

Głównym celem rewitalizacji linii kolejowej nr 272 między stacjami Kluczbork i Ostrzeszów jest przywrócenie na tym 60-kilometrowym odcinku prędkości rozkładowej 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych. W ramach inwestycji wymienione zostaną tory i podkłady, a rewitalizacja obejmie również naprawę przejazdów kolejowo-drogowych, urządzeń sterowania ruchem, rozjazdów oraz innych obiektów inżynieryjnych. Po zakończeniu robót pociągi dalekobieżne pokonają ten odcinek około 20 minut szybciej, a regionalne, zatrzymujące się na każdej stacji, około 11 minut szybciej niż obecnie.

Jednym z najważniejszych elementów prac prowadzonych na zlecenie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przez spółkę PORR Polska będzie przebudowa i modernizacja peronów. Na każdej ze stacji, poza Ostrzeszowem, gdzie obiekt ma charakter zabytkowy, postawione zostaną nowe wiaty. Perony będą miały równą wysokość – 55 cm, i będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.  

– Skrócenie czasów przejazdu i odświeżony wygląd stacji, to nie jedyne korzyści. Dzięki nowej nawierzchni torowej emisja hałasu przez pociągi będzie niższa. Ponadto, ruch towarowy na lokalnych drogach powinien się zmniejszyć – mówi Paweł Neumann, dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Poznaniu.  

Rewitalizacja linii kolejowej nr 272 na odcinku Kluczbork - Ostrzeszów jest częścią większego zadania polegającego na poprawie infrastruktury torowej na trasie Katowice – Poznań. Obejmuje ono prace rewitalizacyjne na odcinkach: Bytom Północ – Tarnowskie Góry oraz Kalety – Strzebin i Kalety – Kluczbork. Po zakończeniu wszystkich robót czas przejazdu pociągiem na tej trasie skróci się aż o 1,5 godziny, z 6 godzin do około 4 godzin i 30 minut. 


Informacje dla mediów
Maciej Dutkiewicz
Zespół prasowy
rzecznik@plk-sa.pl
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
tel. 883 354 177



Inwestycja w liczbach:
86 – km nawierzchni torowej zostanie wymienionych. Na odcinku od Kluczborka do Kostowa PLK wymienia oba tory, a od Kostowa do Ostrzeszowa tylko tor nr 1. Tor nr 2 był wzmacniany niedawno,
61 – rozjazdów zostanie wymienionych w ramach rewitalizacji,
36 – przejazdów zostanie naprawionych, a 2 przejazdy zostaną doposażone w urządzenia sygnalizacji przejazdowej,
12 – peronów zostanie zmodernizowanych na całym odcinku Kluczbork – Ostrzeszów.



Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko