Strona głównaO SpółceBiuro prasoweInformacje prasoweNieograniczony na wykonanie przebudowy infrastruktury kolejowej na linii Bytom Bobrek – Bytom Karb oraz przebudowy toru wraz ze wzmocnieniem podtorza na linii Rybnik – Sumina
Nieograniczony na wykonanie przebudowy infrastruktury kolejowej na linii Bytom Bobrek – Bytom Karb oraz przebudowy toru wraz ze wzmocnieniem podtorza na linii Rybnik – Sumina
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział Południowy ogłosiły przetarg nieograniczony na wykonanie przebudowy infrastruktury kolejowej na linii Bytom Bobrek – Bytom Karb oraz przebudowy toru wraz ze wzmocnieniem podtorza na linii Rybnik – Sumina.
Zadanie to jest realizowane w ramach programu inwestycyjnego „Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych w ruchu towarowym na terenie Śląska, Etap III”. Linia Bytom Bobrek – Bytom Karb jest linią drugorzędną o znaczeniu państwowym, zelektryfikowaną, dwutorową, należącą do sieci międzynarodowych linii transportu kombinowanego AGTC, jako korytarz CE-65. Linia ta ma kluczowe znaczenie dla transportu węgla, stanowiąc bardzo ważny element ciągu wywozowego węgla z kopalń w rejonie Rudy Śląskiej, Zabrza oraz Bytomia. Ze względu na zły stan techniczny nawierzchni w torach nr 1 i 2 na całej długości linii została obniżona prędkość rozkładowa do 30 km/h, a na stacji Bytom Karb do 20 km/h. Te ograniczenia skutkują utrudnieniami eksploatacyjnymi, obniżeniem przepustowości szlaku, jak również mają duży wpływ na częste kradzieże węgla. Linia Rybnik – Sumina jest linią magistralną, dwutorową, zelektryfikowaną, znaczenia państwowego. Stanowi ważny element ciągu wywozowego węgla z Rybnickiego Okręgu Węglowego Ze względu na stan techniczny nawierzchni, w torze nr 2 zostały wprowadzone stałe ograniczenia prędkości do 20 i 30 km/h. Zakres inwestycji na linii Bytom Bobrek-Bytom Karb obejmuje: -przebudowę nawierzchni kolejowej, -wymianę rozjazdów w stacji Bytom Bobrek oraz w stacji Bytom Karb, -przebudowę sieci trakcyjnej, -przebudowę oświetlenia i zabudowę urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów, -wymianę urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Zakres inwestycji na linii Rybnik-Sumina obejmuje: -przebudowę nawierzchni kolejowej, -wzmocnienie podtorza, -wymianę konstrukcji wsporczych i regulację sieci trakcyjnej. W wyniku przebudowy na linii Bytom Bobrek-Bytom Karb nastąpi przywrócenie prędkości rozkładowej do 60 km/h, a na linii Rybnik-Sumina do prędkości 100 km/h oraz przywrócenie parametrów techniczno-eksploatacyjnych infrastruktury kolejowej. Końcowym efektem tych inwestycji będzie zwiększenie przepustowości linii i usprawnienie ruchu towarowego. Przewiduje się zakończenie tych inwestycji do dnia 30 listopada 2012 roku. Oferty można składać 29 marca 2012r. w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział Południowy. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 29.03 2012r. o godz.12.30
Więcej informacji: Jacek Karniewski PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji w Warszawie Oddział Południowy
Galeria
Informacja o plikach cookie
Ta strona używa plików cookies. Mają one dwie funkcje: zapewniają podstawową funkcjonalność tej witryny oraz pozwalają nam ulepszać nasze treści, zapisując i analizując zanonimizowane dane użytkownika. W dowolnym momencie możesz zmienić swoją zgodę na używanie tych plików. Więcej informacji na temat plików cookie oraz przetwarzaniu danych osobowych można znaleźć w naszej Polityce prywatności.