Łódzka Kolej Aglomeracyjna - podpisano umowę o dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego
Głównym celem projektu jest połączenie Łodzi z miastami i gminami leżącymi w obszarze Aglomeracji Łódzkiej za sprawą skoordynowanej sieci transportowej w zakresie przewozu osób, a także integracja zbiorowego transportu publicznego tych miast z transportem kolejowym. Projekt wpłynie na wzrost znaczenia transportu i komunikacji kolejowej w obrębie Aglomeracji Łódzkiej, poprzez poprawę jakości usług związanych z przewozami pasażerskimi, jak również komfortu i bezpieczeństwa podróżowania na objętych projektem przystankach linii kolejowych nr 15, 16, 25 i 540. Realizacja projektu przyczyni się także do wzmocnienia roli transportu kolejowego względem indywidualnego i zbiorowego transportu kołowego. W ramach zadania przebudowanych będzie 9 istniejących stacji i przystanków osobowych oraz wybudowanych 8 nowych przystanków, a na 9 przejazdach zabudowane zostaną urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej.
Przebudowane zostaną przystanki:
na linii nr 15 Bednary – Łódź Kaliska:
• Smardzew,
• Glinnik,
• Swędów,
• Stryków
• Głowno
na linii nr 16 Łódź Widzew – Kutno:
• Zgierz Północ,
• Zgierz Kontrewers (dawne. Jedlicze Łódzkie)
• Grotniki
• Chociszew
Wybudowane zostaną przystanki:
na linii nr 15 Bednary – Łódź Kaliska:
• Radogoszcz Zachód,
• Glinnik Wieś,
• Bratoszewice (relokalizacja istniejącego przystanku),
• Domaniewice Centrum,
na linii nr 16 Łódź Widzew - Kutno:
• Zgierz Jaracza,
• Ozorków Nowe Miasto
na linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska – Dębica, odcinek Łódź Kaliska – Łódź Chojny:
• Pabianicka,
na linii nr 540 Łódź Chojny – Łódź Widzew
• Dąbrowa
W październiku 2010 roku podpisana została umowa partnerska, na mocy której Beneficjentem (Liderem) projektu jest PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., partnerami natomiast są PKP S.A., Gmina Miasta Łódź i Gmina Zgierz. Przewiduje się, iż realizacja inwestycji przeprowadzona będzie w latach 2011 – 2013 przy współfinansowaniu z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego w wysokości 85% kosztów kwalifikowanych (koszty netto). Koszt projektu wynosi 58,2 mln PLN. Przetarg na wykonanie robót zostanie ogłoszony w ciągu najbliższych tygodni, zaś prace będą prowadzone w latach 2011-2013.
Zadanie realizowane jest m.in. z oszczędności powstałych po wyłonieniu wykonawcy robót dla realizowanego aktualnie zadania pn. „Modernizacja linii Kolejowej nr 15 na odcinku Bednary – Zgierz wraz z budową łącznika na Lotnisko im. W. Reymonta – etap I przebudowa nawierzchni kolejowej na odcinku Łowicz – Zgierz”.
Informacje dla mediów
Robert Kuczyński
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrum Realizacji Inwestycji
tel.22/4732147, e-mail: ir.rzecznik@plk-sa.pl
"Fundusze Europejskie dla rozwoju regionu łódzkiego"