Powrót

Lepsze podróże po nowym moście na trasie Łódź – Tomaszów Mazowiecki – Drzewica

Remont mostu w Tomaszowie Mazowieckim, dźwig, przęsła stalowe, robotnicy. Fot. Paweł Mieszkowski PLK (1)

Z początkiem maja rozpoczęła się rozbiórka starej przeprawy. Zdemontowano pierwsze z trzech stalowych przęseł. Obok mostu przygotowano elementy nowej konstrukcji kratownicowej. Każde przęsło nowej przeprawy liczy około 55 metrów długości i waży 170 ton.

W kolejnym etapie wykonawca zaplanował wzmocnienie filarów i przyczółków. Następnie na podporach usadowiona zostanie nowa konstrukcja. Do najcięższych prac wykorzystywany jest specjalistyczny dźwig. Wykona on najbardziej skomplikowane prace związane z przeniesieniem oraz odpowiednim ułożeniem przęseł mostu. Ostatnim etapem remontu będzie ułożenie na nowym moście nowego toru i wywieszenie sieci trakcyjnej. Zakończenie prac zaplanowano w sierpniu br.

Zmiany w komunikacji na trasie Tomaszów Maz. – Opoczno i Tomaszów Maz. - Drzewica

W związku z demontażem obecnego mostu i posadowieniem nowej konstrukcji, w okresie od 5 maja do 10 czerwca obowiązuje zastępcza komunikacja autobusowa za pociągi ŁKA na odcinkach Tomaszów Mazowiecki – Opoczno oraz Tomaszów Mazowiecki – Drzewica. Składy dalekobieżne jeżdżą trasą zmienioną przez Piotrków Trybunalski, Częstochowę, Koniecpol.

Informacje o kursowaniu pociągów zostały uwzględnione w rozkładzie jazdy. Są dostępne na stronach przewoźników i www.portalpasazera.pl.

Lepsze przejazdy w centralnej Polsce

Inwestycja pozwoli na podniesienie na moście prędkości pociągów pasażerskich do 120 km/h (obecnie 100 km/h) i towarowych do 100 km/h (obecnie 80 km/h). Realizacja zadania zapewni sprawne i bezpieczniejsze przejazdy pociągów na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Radzice. Codziennie kursują tędy składy pasażerskie i towarowe. Nowy obiekt zapewni sprawne połączenia dalekobieżne m.in. Poznań – Kraków, Gdynia – Łódź – Kraków oraz regionalne Łódź – Drzewica.

Przeprawę nad Pilicą w Tomaszowie Mazowieckim stanowią dwa mosty. Jeden z nich na linii Łódź przez Tomaszów Maz. w stronę Opoczna i Skarżyska-Kamiennej (nr 25) został wyremontowany w 2015 roku. Obecnie budowana konstrukcja powstaje na równoległej linii z Tomaszowa Maz. w kierunku Centralnej Magistrali Kolejowej oraz Radomia (nr 22).

Kontakt dla mediów:
Rafał Wilgusiak
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 22 473 30 02