Lepiej wyposażone pojazdy PLK przyśpieszyły prace torowe
Szybsze i sprawniejsze prace interwencyjne i utrzymaniowe pozwalają lepiej dbać o punktualne przejazdy pociągów. Dwanaście zmodernizowanych wózków motorowych typu WM-15K służy kolejarzom do bieżących działań. Sprawną obsługę robót zapewniają m.in. zdalnie sterowane żurawie hydrauliczne o zwiększonym do blisko 8 m zasięgu. Zamontowany na pojazdach sprzęt pozwala na szybki załadunek i wyładunek szyn i materiałów sypkich. Bezpieczne prace gwarantują m.in. dodatkowe podpory stabilizujące i blokada strefy pracy dźwigu, ograniczająca pole działania podczas prac przy czynnych torach.
– Bieżące utrzymanie jak najlepszych parametrów linii kolejowych wymaga nowoczesnego sprzętu. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie modernizują posiadane pojazdy i kupują nowy sprzęt. Kilkanaście lepiej doposażonych pojazdów w praktyce oznacza bardziej wydajne działania na torach, a to sprzyja utrzymaniu bezpieczeństwa i punktualności przewozów – powiedział Piotr Majerczak, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Zmodernizowane pojazdy są wsparciem w pracach zimowych. Odpowiedzenie wyposażenie pozwala na odśnieżanie torów.
Wózki mogą przewozić do 13 ton ładunku. Maksymalna prędkość to 80 km/h. Unowocześniony system napędowy jest bardziej ekonomiczny ekologiczny.
Pojazdy po modernizacji są lepiej dostosowane do potrzeb załogi. Kabina jest ogrzewana, ma wentylację i klimatyzację. Pracę w nocy ułatwiają nowe światła LED. Do wygodnej obsługi i sterowania służą dwa pulpity - osobno dla każdego kierunku jazdy. Rozbudowany system diagnostyczny pozwala szybko eliminować usterki.
Zmodernizowane pojazdy WM-15K pracują m.in. w województwie mazowieckim, podlaskim, śląskim, dolnośląskim i opolskim.
Lokomotywa usprawnia prace
Od grudnia 2021 r. zmodernizowana lokomotywa spalinowa (typu 6 Dh-1), wsparła działania Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury. Wykorzystywana jest do prac z maszynami torowymi i wagonami do robót utrzymaniowo-naprawczych. Maszynista w kabinie ma dobrą widoczność. Zastosowane systemy i urządzenia pozwalają jednoosobową obsługę pojazdu. Przed modernizacją wymagana była obsługa dwóch osób.