Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła protest
W postępowaniu przetargowym na nadzór nad robotami budowlanymi na linii E 30 (odcinek Sosnowiec Jęzor – Kraków Główny Towarowy) wzięło udział aż 12 firm. Komisja Przetargowa PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybrała firmę, która będzie pełniła funkcję inżyniera kontraktu, a decyzję tę zatwierdził zarząd PKP PLK. Najkorzystniejszą propozycję przedstawiła firma Kolmen z Lublina.
Wybór ten zaskarżył jednak do Krajowej Izby Odwoławczej jeden z uczestników przetargu.
Jednakże 22 lutego br. Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła protest skarżącego i tym samym przyznała rację Komisji Przetargowej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., że dokonała właściwego wyboru.
– Uzasadnienie decyzji na piśmie dotrze do zainteresowanych stron w ciągu tygodnia, ale już dziś wiadomo, że Krajowa Izba Odwoławcza uznała protest za bezzasadny. To otwiera nam drogę do podpisania umowy z firmą Kolmen z Lublina na pełnienie funkcji inżyniera kontraktu – wyjaśnia Janusz Pluta, dyrektor projektu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Decyzja KIO może zostać jeszcze w ciągu 7 dni od otrzymania uzasadnienia na piśmie zaskarżona przez firmę wnoszącą protest do sądu administracyjnego, ale wydaje się to mało prawdopodobne. Skarżący musiałby wnieść 5-procentowe wadium od wysokości kwoty, o jaką się ubiegał w przetargu. W tym przypadku byłoby to ok. 450 tys. zł, które przepada, gdy wniosek jest bezzasadny i odrzucony przez sąd.
– Jeśli nie będzie dalszego ciągu odwołań, to dokumenty trafią do kontroli do Urzędu Zamówień Publicznych. Pozytywnej decyzji spodziewamy się w ciągu dwóch kolejnych tygodni. Umowę moglibyśmy podpisać z wykonawcą do końca miesiąca marca – dodaje Janusz Pluta.
Realizacja projektu POIiŚ 7.1-11.1 „Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków” polega na kompleksowej modernizacji wszystkich elementów infrastruktury kolejowej linii E 30, na odcinku Sosnowiec Jęzor – Jaworzno Szczakowa – Kraków Główny Towarowy (dotyczy linii kolejowych nr 134 i nr 133). Zakończenie realizacji robót planowane jest na czerwiec 2014 r. Projekt POIiŚ 7.1-11.1 jest realizowany w systemie „projektuj i buduj” w ramach czterech postępowań przetargowych dla następujących odcinków:
1. Przetarg nr 1: Modernizacja odcinków: Sosnowiec Jęzor – Jaworzno Szczakowa (km 6,847-0,000 linii nr 134); Jaworzno Szczakowa – Trzebinia (km 15,810-29,110 linii nr 133),
2. Przetarg nr 2: Modernizacja odcinka: Trzebinia – Krzeszowice (17,6 km linii nr 133);
3. Przetarg nr 3: Modernizacja odcinka: Krzeszowice – Kraków Główny Towarowy (20,5 km linii nr 133);
4. Przetarg nr 4: Sygnalizacja dla obszaru: LCS Jaworzno Szczakowa, LCS Trzebinia, LCS Kraków Mydlniki (6,9 km linii nr 134 oraz 51,8 km linii nr 133).
Oprócz czterech kontraktów na realizację robót budowlanych, a także toczącego się postępowania na nadzór nad robotami budowlanymi, w ramach projektu realizowane są też kontrakty na:
- działania informująco-promujące (15.11.2010 r. została podpisana umowa z wykonawcą),
- wykonanie budowy i przebudowy sieci i urządzeń stanowiących układ zasilania kolejowej trakcji elektrycznej przez PKP Energetyka S.A. (trwa procedura uzgodnienia treści porozumienia i umowy).
Celem modernizacji linii E 30 jest dostosowanie stacji i szlaków do warunków technicznych, wynikających z umów AGC i AGTC dla korytarzy transportowych, tj. do kursowania pociągów pasażerskich z taborem klasycznym z prędkością maksymalną 160 km/h i pociągów towarowych z prędkością maksymalną 120 km/h.
www.pois.gov.pl
Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko” na lata 2007 - 2013.
Informacje dla mediów:
Robert Kuczyński
rzecznik prasowy
Centrum Realizacji Inwestycji
tel. + 48 22 47 321 47
e-mail: r.kuczynski@plk-sa.pl