Powrót

Kościan – kolej z nową ofertą dla kierowców i rowerzystów

Pociąg pasażerski wjeżdżający na stację Kościan

Mieszkańcy Kościana mogą korzystać z nowego parkingu przy stacji kolejowej, z wjazdem od strony ul. Dworcowej. Przygotowane są miejsca na ponad sto samochodów. Rowerzyści mogą zostawić blisko trzysta rowerów. Miejsca postojowe są oświetlone i oznakowane. Specjalnie oznaczono miejsca dla osób mających trudności z poruszaniem się. 

Przy stojakach na rowery ustawiono zabytkową wiatę z kościańskiego peronu. Odnowione pod nadzorem konserwatora zabytków stalowe konstrukcje dziesięciu podpór mają nowe poszycie. Wiata nawiązuje do historii stacji i dobrze będzie służyć rowerzystom.

– Realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizacja trasy Wrocław – Poznań zapewnia nie tylko lepsze podróże, ale korzystnie zmienia otoczenie linii. Nowy parking w Kościanie to zachęta do łączenia podróży samochodem, rowerem i najbardziej ekologicznym środkiem transportu zbiorowego - pociągiem. Tam, gdzie to możliwe zachowujemy historyczne elementy wyposażenia – nawet w nowej roli. Kościańska wiata peronowa jest obecnie osłoną dla rowerów – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

W Kościanie do podróży pociągiem zachęcają dwa perony wyposażone w zadaszenie, ławki i czytelną informację. Dostęp do pociągów ułatwia przebudowane przejście podziemne. Dwa bezkolizyjne skrzyżowania, na ul. Młyńskiej i ul. Gostyńskiej, zwiększyły bezpieczeństwo w ruchu kolejowym, a kierowcy, rowerzyści i piesi bezpiecznie przejeżdżają pod torami.

Wygodniej i sprawniej pociągiem między Wrocławiem a Poznaniem

Podróżni korzystają z efektów inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na całym objętym modernizacją odcinku. Dostęp do pociągów, także osobom o ograniczonych możliwościach przemieszczania się, ułatwiły nowe perony na 5 stacjach i 6 przystankach, m.in. w Lesznie, Bojanowie i Rawiczu. Bezpieczeństwo na torach i drogach zwiększyło siedem bezkolizyjnych skrzyżowań, wiaduktów kolejowych oraz drogowych, m.in. w Klonówcu, Lesznie oraz Rawiczu. Przebudowano także przejazdy kolejowo-drogowe.

Dzięki inwestycji podróże już skróciły się do 1:40 h, przed rokiem było to ok. 2:20 h. Jeszcze w tym roku całą trasą między Wrocławiem a Poznaniem pojedziemy z prędkością 160 km/h w ok. 1:30 h.

Projekt „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń” PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują za ok. 1,5 mld zł przy udziale środków Unii Europejskiej z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) w wysokości ok. 1 mld zł.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z instrumentu „Łącząc Europę”.
Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji.

Kontakt dla mediów:
Radosław Śledziński
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 501 613 495