Korekta rozkładu jazdy pociągów wprowadzona
Aktualny i przyszły rozkład jazdy pociągów można sprawdzić bez wychodzenia z domu na portalpasazera.pl i w aplikacji Portal Pasażera oraz na stronach przewoźników.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz przewoźnicy na bieżąco dostosowują działania do sytuacji związanej z przeciwdziałaniem rozprzestrzeniania się zakażeń koronawirusem. W związku z wprowadzeniem stanu zagrożenia epidemicznego od niedzieli 15 marca (w nocy 14/15.03) zawieszone zostały międzynarodowe połączenia kolejowe. Pociągi w relacjach międzynarodowych nie kursują do odwołania.
Korekta przygotowana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wraz z przewoźnikami w taki sposób, aby najlepiej wykorzystać dostępne możliwości linii kolejowych. Wiele tras jest modernizowanych w ramach inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego. Efektem prac będą wygodniejsze stacje i przystanki, krótsze i bezpieczniejsze podróże. Zmiana rozkładu pozwala jednocześnie na uruchamianie połączeń pasażerskich, transport towarów oraz prowadzenie największych od lat inwestycji na kolei.
Informacje dotyczące obowiązującego rozkładu jazdy pociągów są dostępne na stacjach i przystankach w formie plakatów, w wyszukiwarkach portalpasazera.pl, rozkład-pkp.pl oraz w aplikacjach mobilnych Portal Pasażera i Rozkład-PKP. Obecnie testowana jest nowa funkcja aplikacji BILKOM – mailowe i SMS-owe powiadomienia o opóźnieniach pociągów dla podróżnych, którzy kupią bilety przez internet.
Kontakt dla mediów:
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Mirosław Siemieniec
rzecznik prasowy
rzecznik@plk-sa.pl
T: + 48 694 480 239
PKP Intercity S.A.
Katarzyna Grzduk
rzecznik prasowy
rzecznik@intercity.pl
T: + 48 505 554 384
PKP S.A.
Michał Stilger
rzecznik prasowy
media@pkp.pl
T: +48 798 962 993