Powrót

Komfortowo w Karkonosze

Wyremontowane perony w Jeleniej Górze Zachodniej oraz w Piechowicach mają nową nawierzchnię, ławki oraz tablice informacyjne. Perony zostały podwyższone, jak również wyposażone w nowy system nagłośnieniowy oraz oświetlenie, co znacząco wpływa na komfort oczekiwania na pociąg. PLK zadbała także o potrzeby osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Wygodny dostęp do peronów zapewniają specjalne pochylnie. Ponadto, zmiana układu torowego, wymiana rozjazdów i regulacja elementów sieci trakcyjnej przyczyniają się do usprawnienia przejazdu pociągów aglomeracyjnych, regionalnych i dalekobieżnych m.in. z Wrocławia czy Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby. Wartość prac, które trwały od października ubiegłego roku, wyniosła ponad 10 mln zł. Wykonano je w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. 

Linia z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby to typowo górska trasa, chętnie uczęszczana przez mieszkańców oraz turystów, wybierających kolej jako wygodny środek transportu w Karkonosze i Góry Izerskie, na piesze i rowerowe wędrówki lub zimowy odpoczynek na nartach. Pomiędzy Piechowicami a Szklarską Porębą, na odcinku 12 km, pociąg pokonuje wysokość 313 m.  

Modernizacja peronów na stacjach kolejowych Jelenia Góra Zachodnia i Piechowice wpisuje się w dotychczasowe działania PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i samorządu, zmierzające do poprawy stanu linii kolejowych w regionie Jeleniej Góry i na terenie województwa dolnośląskiego. Projekt ten jest kontynuacją zakończonej w 2013 r. inwestycji pn. „Modernizacja regionalnej linii kolejowej nr 311 Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna” o wartości 34 mln zł, z czego ponad 21 mln zł pochodziło ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013. Modernizacją objęto wówczas ponad 12 km torów, wymieniono rozjazdy pomiędzy stacjami Piechowice i Szklarska Poręba Górna, wyremontowano mosty oraz przejazdy kolejowo-drogowe. 

Pełne wykorzystanie połączeń kolejowych do Szklarskiej Poręby możliwe jest również dzięki modernizacji linii nr 274 Wrocław – Jelenia Góra. W ostatnich latach PLK wydała na ten cel ponad 400 mln zł. Głównym efektem inwestycji jest skrócenie czasu przejazdu pociągów ze stolicy Dolnego Śląska do Jeleniej Góry z ponad 3,5 h do nieco ponad 2 h.


Projekt „Modernizacja regionalnej linii kolejowej nr 311 Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna
– modernizacja peronów na stacjach kolejowych Jelenia Góra Zachodnia i Piechowice w ramach projektu
Jeleniogórska Kolej Aglomeracyjna – etap I” współfinansowany przez Unię Europejską
z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego
dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013.




Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 694 480 239

Pliki do pobrania