Powrót
Kolejowe przyśpieszenie w Wielkopolsce
Podróż z Poznania do Gniezna skróci się o 20 minut. To efekt prac przeprowadzonych w 2012 i 2013 r. Wymieniono m.in. rozjazdy na stacji Pierzyska, wykonano regulację obydwu torów o łącznej długości ok. 70 km, remont przejazdu kolejowo – drogowego na ul. Bałtyckiej w Poznaniu. Poprawiło się również bezpieczeństwo na skrzyżowaniu toru i drogi, bowiem prawie wszystkie przejazdy kolejowo – drogowe na tym odcinku linii wyposażono w rogatki lub sygnalizację świetlną. Sieć trakcyjna została naprawiona i poddana regulacji. Przedsięwzięcie kosztowało ok. 12 mln zł.
Prace były kontynuacją działań prowadzonych w ramach przygotowań do Euro 2012. Naprawiono wówczas m.in. nawierzchnię kolejową, wymieniono 14 rozjazdów, zamontowano samoczynną sygnalizację przejazdową na 3 przejazdach. Pozwoliło to zlikwidować ograniczenia prędkości i przywrócić parametry techniczne linii, umożliwiające jazdę pociągów z prędkością do 120 km/h. Prace finansowane były z dotacji budżetowej kwotą ok. 34 mln zł.
26 lipca 2013 r. na trasie Poznań Główny – Gniezno – Poznań Główny odbędzie się przejazd testowy pociągu „Elf” Kolei Wielkopolskich z prędkością 150 km/h.
Z taką prędkością pociągi będą kursowały na tej trasie od 15 grudnia 2013 r., z chwilą wejścia w życie nowego rozkładu jazdy.
Kontakt dla mediów:
Zbigniew Wolny
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
tel.: +48 600 084 749
e-mail: zbigniew.wolny@plk-sa.pl