Koleją ze Szczecina do Świnoujścia szybciej po odnowionym moście
Na linii Szczecin – Świnoujście rozpoczęły się roboty na moście prowadzącym na Wyspę Wolin. Wyremontowany zostanie obiekt o długości ponad 200 metrów, na którym znajdują się trzy przęsła stalowej konstrukcji - każdy z nich o długości 66 metrów i wadze 165 ton. Odnowiona konstrukcja mostu pozwoli nawet na 6-krotne podniesienie prędkości pociągów - z 20 km/h do 120 km/h.
Prace bez wpływu na ruch pasażerski
Prace na moście nad rzeką Dziwną będą prowadzone w dwóch etapach. Aktualnie na moście prowadzona jest rozbiórka torów przed i za obiektem. Wykonawca stawia rusztowania przy filarach. Prace w tej chwili prowadzone są przy torze nr 1. Po zakończeniu wszystkich prac po jednej stronie mostu, roboty rozpoczną się na torze nr 2. Przez przeprawę przejeżdża łącznie około 46 pociągów towarowych i pasażerskich w ciągu doby. Roboty zostały zaplanowane w taki sposób, by nie powodować utrudnień w ich kursowaniu.
W ramach prac wykonawca wymieni tory oraz słupy sieci trakcyjnej. Zostanie wzmocniona konstrukcja obiektu. Poprawi się także estetyka mostu. Metalowa konstrukcja zostanie pomalowana oraz odnowione zostaną filary i przyczółki. Wzmocniony zostanie także nasyp przed i za mostem, co podniesie poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.
Podróżni z efektów prowadzonych prac skorzystają już pod koniec 2020 roku. Wartość inwestycji wynosi prawie 25 mln złotych netto. Prace prowadzone są z środków własnych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Kontakt dla mediów:
Marta Burczyk
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 22 473 30 02