Powrót

Koleją do Zielonej Góry szybko jak nigdy dotąd

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły przebudowę torów pomiędzy Zbąszynkiem, a Czerwieńskiem. Od końca 2012 roku pociągi mogą na tym odcinku osiągać prędkość 100 km/h. Zaawansowane są także roboty przy budowie łącznicy kolejowej Pomorsko – Przylep o długości ponad 2 km. Dzięki niej będzie można ominąć stację Czerwieńsk, co umożliwi przejazd pociągów między Zieloną Górą i Zbąszynkiem bez konieczności zmiany kierunku ich jazdy.
W ramach prac powstał nowy tor wraz z towarzyszącą infrastrukturą oraz wybudowane zostały, między innymi, dwa nowe mosty kolejowe, dwa nowe posterunki odgałęźne oraz trzy nowe przejazdy drogowe w poziomie szyn.

Po ukończeniu inwestycji prędkość maksymalna pociągów wyniesie 100 km/h, a czas przejazdu pociągów pasażerskich z Zielonej Góry do Poznania skróci się o pół godziny. Inwestycja prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przyczyni się również do podwyższenia bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych gdzie zainstalowano systemy samoczynnej sygnalizacji przejazdowej.
Inwestycja jest prowadzona ze szczególną dbałością o środowisko naturalne. Nowa linia przebiega po dwóch mostach o długości 40 metrów, mających na celu ochronę siedliska roślin i źródlisk znajdujących się na terenie obszarów Doliny Środkowej Odry i Doliny Leniwej Obry. W miejscowościach Babimost, Łęgowo Sulechowskie i Sulechów powstały ekrany akustyczne.

Koszt pierwszego etapu modernizacji wynosi około 60 mln zł. Realizacja zadania odbywa się w systemie „projektuj i buduj”. Według planu, pierwsze pociągi z nowych torów omijających Czerwieńsk, skorzystają w czerwcu 2013.
Informacje dla mediów:

Rzecznik Prasowy
Maciej Dutkiewicz
Centrum Realizacji Inwestycji
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
e-mail: ir.rzecznik@plk-sa.pl
tel. +48 22 47 32 147