Powrót
z prowadzonymi modernizacjami. W trakcie objazdu wystąpili również wykonawcy modernizacji poszczególnych odcinków, dworców oraz stacji na linii-65, a także podwykonawcy i dostawcy materiałów pod inwestycje kolejowe. Do udziału w cyklu zaproszone zostały lokalne i ogólnopolskie media. Pani Prezes podsumowała przejazd słowami: To bardzo cenna inicjatywa Construction Club we współpracy z Polskimi Liniami Kolejowymi. Trzydniowa „wyprawa w teren” zgromadziła na każdym przystanku na trasie od Warszawy do Gdyni przedstawicieli władz lokalnych, w tym samorządowych, dając możliwość konfrontacji ich uwag i oczekiwań na temat prowadzonych inwestycji bezpośrednio wobec inwestora – PLK oraz przedstawicieli Wykonawców i inżynierów kontraktów każdego z pięciu realizowanych na tej trasie projektów modernizacji infrastruktury kolejowej. Każdy dzień to spotkania na dworcach, wspólny przejazd pociągiem oraz konferencja podsumowująca. Dyskusje publiczne, rozmowy bezpośrednie, wymiana poglądów - niemożliwe zza biurka w Warszawie - żywo i wielostronnie komentujące problemy współpracy i wzajemne oczekiwania. Dowiedziałam się, że w Mławie najważniejszym problemem stała się obecnie uszkodzona podczas budowy kładka, zapewniająca dotychczas bezpieczne przejście dla pieszych, w tym dzieci do szkoły. W Iławie dyskutuje się jak znaleźć pieniądze na budowę wiaduktu na drodze wojewódzkiej, w Tczewie niepokojono się, by informacja dla pasażerów ogłaszana na stacji mogła docierać też do obiektów budowanych wspólnie przez miasto i kapitał prywatny bezpośrednio w strefie przydworcowej. Każdy z tych problemów jest do rozwiązania, każdym się zajmiemy. Wizyty te pokazały jak istotnym elementem życia gospodarczego i strategii rozwojowej jest zmodernizowana kolej, oferująca sprawne połączenia z Trójmiastem i Warszawą. Uświadomiły też władzom samorządowym, że większa mobilność mieszkańców niesie ze sobą i zalety i ryzyka. Fakt szybszego skomunikowania się z dominującymi aglomeracjami pozwoli przyjechać pracownikom i turystom do miejsc o ciekawej ofercie, ale też wyjechać w poszukiwaniu pracy w przypadku braku takiej oferty na miejscu. Spotkania, które odbyły się w trakcie cyklu, jak również sam przejazd, były okazją do wymiany doświadczeń, nawiązania kontaktów biznesowych, znalezienia nowych rozwiązań, czy zauważenia problemów wymagających rozwiązania. Przejazd potwierdził, że wraz z rozwojem inwestycji w obszarze infrastruktury kolejowej rośnie zaufanie społeczne do kolei, zarówno ze strony władz lokalnych, jak i bezpośrednich użytkowników. Podstawą dobrej współpracy jest szerokie informowanie społeczeństwa o wszelkich zamierzeniach modernizacyjnych, ich zakresach, efektach jakie zostaną osiągnięte, ale także o utrudnieniach dla podróżnych związanych z prowadzonymi robotami. Kolejnym punktem programu cyklu „Kolej Siłą Polskiej Gospodarki” będzie konferencja w siedzibie PLK w dniu 5 października br. Zespół Euro 2012 Centrum Realizacji Inwestycji
Kolej Siłą Polskiej Gospodarki
Główne cele programu spotkań to:- prezentacja obecnego stanu realizacji inwestycji kolejowych,
- omówienie przykładów pozytywnego wpływu kolei na polską gospodarkę, rozwój regionów,
a w tym lokalnych rynków pracy, nieruchomości czy usług, - wskazanie istniejących barier i problemów wymagających rozwiązania.
z prowadzonymi modernizacjami. W trakcie objazdu wystąpili również wykonawcy modernizacji poszczególnych odcinków, dworców oraz stacji na linii-65, a także podwykonawcy i dostawcy materiałów pod inwestycje kolejowe. Do udziału w cyklu zaproszone zostały lokalne i ogólnopolskie media. Pani Prezes podsumowała przejazd słowami: To bardzo cenna inicjatywa Construction Club we współpracy z Polskimi Liniami Kolejowymi. Trzydniowa „wyprawa w teren” zgromadziła na każdym przystanku na trasie od Warszawy do Gdyni przedstawicieli władz lokalnych, w tym samorządowych, dając możliwość konfrontacji ich uwag i oczekiwań na temat prowadzonych inwestycji bezpośrednio wobec inwestora – PLK oraz przedstawicieli Wykonawców i inżynierów kontraktów każdego z pięciu realizowanych na tej trasie projektów modernizacji infrastruktury kolejowej. Każdy dzień to spotkania na dworcach, wspólny przejazd pociągiem oraz konferencja podsumowująca. Dyskusje publiczne, rozmowy bezpośrednie, wymiana poglądów - niemożliwe zza biurka w Warszawie - żywo i wielostronnie komentujące problemy współpracy i wzajemne oczekiwania. Dowiedziałam się, że w Mławie najważniejszym problemem stała się obecnie uszkodzona podczas budowy kładka, zapewniająca dotychczas bezpieczne przejście dla pieszych, w tym dzieci do szkoły. W Iławie dyskutuje się jak znaleźć pieniądze na budowę wiaduktu na drodze wojewódzkiej, w Tczewie niepokojono się, by informacja dla pasażerów ogłaszana na stacji mogła docierać też do obiektów budowanych wspólnie przez miasto i kapitał prywatny bezpośrednio w strefie przydworcowej. Każdy z tych problemów jest do rozwiązania, każdym się zajmiemy. Wizyty te pokazały jak istotnym elementem życia gospodarczego i strategii rozwojowej jest zmodernizowana kolej, oferująca sprawne połączenia z Trójmiastem i Warszawą. Uświadomiły też władzom samorządowym, że większa mobilność mieszkańców niesie ze sobą i zalety i ryzyka. Fakt szybszego skomunikowania się z dominującymi aglomeracjami pozwoli przyjechać pracownikom i turystom do miejsc o ciekawej ofercie, ale też wyjechać w poszukiwaniu pracy w przypadku braku takiej oferty na miejscu. Spotkania, które odbyły się w trakcie cyklu, jak również sam przejazd, były okazją do wymiany doświadczeń, nawiązania kontaktów biznesowych, znalezienia nowych rozwiązań, czy zauważenia problemów wymagających rozwiązania. Przejazd potwierdził, że wraz z rozwojem inwestycji w obszarze infrastruktury kolejowej rośnie zaufanie społeczne do kolei, zarówno ze strony władz lokalnych, jak i bezpośrednich użytkowników. Podstawą dobrej współpracy jest szerokie informowanie społeczeństwa o wszelkich zamierzeniach modernizacyjnych, ich zakresach, efektach jakie zostaną osiągnięte, ale także o utrudnieniach dla podróżnych związanych z prowadzonymi robotami. Kolejnym punktem programu cyklu „Kolej Siłą Polskiej Gospodarki” będzie konferencja w siedzibie PLK w dniu 5 października br. Zespół Euro 2012 Centrum Realizacji Inwestycji