Powrót

ETCS - 200 km/h na CMK

- W ramach przejazdu testowana będzie funkcjonalność systemu ETCS: wprowadzanie danych o pojeździe do systemu, rozpoczęcie jazdy pod nadzorem w obszarze niewyposażonym i wjazd w obszar wyposażony w ETCS. Podczas jazdy z zezwoleniem na 200 km/h, kolejno  badana będzie reakcja systemu na przekroczenie dozwolonej prędkości oraz reakcja systemu na przejechanie sygnalizatora ze wskazaniem „stój" – przed testem informował uczestników przejazdu Marek Pawlik, wiceprezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, który na bieżąco relacjonował przebieg jazdy testowej oraz przedstawił prezentacje na temat legislacyjnych i technicznych aspektów ERTMS. – Dzisiejsze próby przebiegły zgodnie z planem. System działa dokładnie tak jak powinien. Istotna jest kompleksowość działań. Wyposażenie linii w systemy i pozyskanie odpowiedniego taboru, aby powstał w Polsce nowy system kolejowy - mówił po przejeździe Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury. Dzięki koordynacji działań pomiędzy PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. oraz PKP Intercity jazdy próbne przeprowadzono w dniach 27 09.2011 r. – 01.10. 2011 r. Prędkość rozkładowa 200 km/h zostanie wprowadzona do rozkładu jazdy 2012/13 na odcinku linii CMK, Olszamowice – Zawiercie (35% długości). Pociągi wyposażone w system ETCS będą mogły poruszać się tam z prędkością 200 km/h. Składy zespolone np. Pendolino do 220 km/h. Wprowadzenie na całej linii CMK  prędkości 200/220 km/h przewiduje się w 2015 roku. Czas przejazdu na trasie Warszawa Kraków i Katowice skróci się do około 2 godzin. W przejeździe specjalnego pociągu 1 października 2011 r. uczestniczyli przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, spółek Grupy PKP, wykonawców, środowisk naukowych oraz media.  

Mirosław Siemieniec

Rzecznik prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

 

Zobacz fotorelację