Powrót
17.05.2014 r. godz. 11:00 Sieć kolejowa przejezdna. Zarządca infrastruktury i przewodnicy na bieżąco oceniają sytuację. Jedynie na odcinku z Goleszowa do Wisły Głębiec w województwie śląskim i trasie Ruskie Piaski – Zawada powiat zamojski, działa komunikacja zastępcza autobusowa. Służby kolejowe na bieżąco sprawdzają tory w miejscach, w których przeszły ulewne deszcze. Oceniany jest stan skarp i obiektów inżynieryjnych. Specjalne zespoły PLK, monitorują sytuacje szczególnie na południu Polski. Zarządca infrastruktury jest w stałym kontakcie z przewoźnikami.
16.05.2014 r. godz. 19:30 Dziś służby techniczne PLK oraz pociągi sieciowe PKP Energetyka szczególnie na południu Polski interweniowały kilkadziesiąt razy. Akcje związane były z usuwaniem drzew i innych przeszkód z toru, odwadnianiem linii, udrażnianem przepustów, sprawdzaniem stanu obiektów inżynieryjnych i skarp. Sieć kolejowa jest przejezdna. Przywrócono ruch na odcinku między Węgierską Górką a Milówką. Komunikacja zastępcza pozostaje jedynie na odcinku z Goleszowa do Wisły Głębiec w województwie śląskim, gdzie pochylone z powodu podmycia gruntu słupy sieci trakcyjnej ograniczają możliwość przejazdu pociągów i na trasie Wierchomla – Żegiestów w województwie małopolskim. Zarządca infrastruktury całą noc będzie monitorował sieć kolejową. W regionach o podwyższonym zagrożeniu są wzmocnione siły i dodatkowy sprzęt.
16.05.2014 r. godz. 18:00 O godzinie 18:00 zastępcza komunikacja autobusowa obowiązywała na odcinku z Goleszowa do Wisły Głębiec w województwie śląskim gdzie pochylone z powodu podmycia gruntu słupy sieci trakcyjnej ograniczają możliwość przejazdu pociągów. Przewoźnik operujący na tej trasie - Koleje Śląskie -wprowadził autobusową komunikację zastępczą. Z powodu podmycia toru komunikacja autobusowa została wprowadzona także na szlaku między Węgierską Górką a Milówką w województwie śląskim i na trasie Wierchomla – Żegiestów w województwie małopolskim. Na pozostałych trasach kolejowych warunki pogodowe nie utrudniają prowadzenia ruchu pasażerskiego. Do dyspozycji PLK pozostaje wciąż 176 zespołów szybkiego usuwania usterek i 80 pociągów do naprawy sieci trakcyjnej PKP Energetyka. Na węzłowych stacjach dyżurują lokomotywy osłonowe przygotowane na wypadek zaniku napięcia. W miejscach gdzie występują największe opady i najsilniejszy wiatr zorganizowano jazdy patrolowe pociągów technicznych.
16.05.2014 r. godz. 15:30 Sieć kolejowa zarządzana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pozostaje przejezdna. O godz. 15.30 obowiązywała zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku z Goleszowa do Wisły Głębiec, na trasie Wierchomla – Żegiestów oraz między Węgierską Górką a Milówką. Na pozostałych trasach kolejowych warunki pogodowe nie utrudniają prowadzenia ruchu pasażerskiego. Do dyspozycji PLK pozostaje wciąż 176 zespołów szybkiego usuwania usterek i 80 pociągów do naprawy sieci trakcyjnej PKP Energetyka. Na węzłowych stacjach dyżurują lokomotywy osłonowe przygotowane na wypadek zaniku napięcia.
16.05.2014 r. godz. 11:30 Sieć kolejowa zarządzana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jest przejezdna.
O godz. 11.30 tylko na odcinku z Goleszowa do Wisły Głębiec obowiązywała zastępcza komunikacja autobusowa. Na pozostałych trasach kolejowych warunki pogodowe nie utrudniają prowadzenia ruchu pasażerskiego. Do dyspozycji PLK pozostaje wciąż 176 zespołów szybkiego usuwania usterek i 80 pociągów do naprawy sieci trakcyjnej PKP Energetyka. Na węzłowych stacjach dyżurują lokomotywy osłonowe przygotowane na wypadek zaniku napięcia.
16.05.2014 r. godz. 9:00 Sieć kolejowa zarządzana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jest przejezdna. Na godz. 9.00 tylko na szlaku Goleszów - Wisła Głębce wprowadzona została zastępcza komunikacja autobusowa. W nocy zespoły techniczne usunęły kilka powalonych drzew oraz gałęzie i przeszkody naniesione przez wiatr na tory i siec trakcyjną. W regionach południowych wzmocniono obsadę techniczną oraz powołano sztaby, oceniające sytuację na torach, które ściśle współpracują z przewoźnikami w zapewnieniu sprawnej obsługi podróżnych. W dyspozycji PLK pozostaje 176 zespołów szybkiego usuwania usterek i 80 pociągów sieciowych PKP Energetyka. Dodatkowo dyżurują lokomotywy osłonowe przygotowane na wypadek zaniku napięcia w sieci trakcyjnej. Grupa PKP podejmuje dodatkowe działania, mające na celu łagodzenie skutków intensywnych opadów deszczu oraz silnych wiatrów. W spółkach działają specjalne zespoły, które na bieżąco monitorują sytuację meteorologiczną. Do tej pory opady deszczu nie wpłynęły na ruch pociągów. Składy spółki PKP Intercity jeżdżą zgodnie z planem. Bieżących informacji podróżnym udzielają pracownicy w kasach przewoźnika, Nowych Biurach Dworca, na pokładach pociągów oraz pod numerem infolinii 19 757 i na stronie www.intercity.pl. Ruch pociągów jest na bieżąco monitorowany przez specjalne sztaby regionalne powołane przez przewoźnika. Dodatkowo, na stronie www.rozklad-pkp.pl będą podawane aktualne informacje o sytuacji na torach. PKP S.A. analizuje sytuację pod kątem wystąpienia lokalnych rozlewisk i podtopień. W spółce wyznaczono zespoły przygotowane do natychmiastowej reakcji. Dodatkowo, na 5 dworcach w południowej Polsce (Tarnów, Rzeszów, Kraków Główny, Katowice, Kielce) wdrożono dyżury nocne. W razie opóźnień pociągów powyżej 30 minut, pasażerom na 40 największych dworcach w kraju wydawane będą ciepłe napoje. Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 662 114 900
Działania PLK w związku z trudną sytuacją pogodową
Prowadzone non stop prace zarządcy infrastruktury i zespołów PKP Energetyka pozwoliły przywrócić przejazd pociągów na trasie z Goleszowa do Wisły Głębiec w województwie śląskim i trasie Ruskie Piaski – Zawada, powiat zamojski. Nadal przeglądane są tory w miejscach, w których przeszły ulewne deszcze i oceniany jest stan infrastruktury. Zarządca infrastruktury jest w stałym kontakcie z przewoźnikami by zapewnić sprawną obsługę podróżnych.17.05.2014 r. godz. 11:00 Sieć kolejowa przejezdna. Zarządca infrastruktury i przewodnicy na bieżąco oceniają sytuację. Jedynie na odcinku z Goleszowa do Wisły Głębiec w województwie śląskim i trasie Ruskie Piaski – Zawada powiat zamojski, działa komunikacja zastępcza autobusowa. Służby kolejowe na bieżąco sprawdzają tory w miejscach, w których przeszły ulewne deszcze. Oceniany jest stan skarp i obiektów inżynieryjnych. Specjalne zespoły PLK, monitorują sytuacje szczególnie na południu Polski. Zarządca infrastruktury jest w stałym kontakcie z przewoźnikami.
16.05.2014 r. godz. 19:30 Dziś służby techniczne PLK oraz pociągi sieciowe PKP Energetyka szczególnie na południu Polski interweniowały kilkadziesiąt razy. Akcje związane były z usuwaniem drzew i innych przeszkód z toru, odwadnianiem linii, udrażnianem przepustów, sprawdzaniem stanu obiektów inżynieryjnych i skarp. Sieć kolejowa jest przejezdna. Przywrócono ruch na odcinku między Węgierską Górką a Milówką. Komunikacja zastępcza pozostaje jedynie na odcinku z Goleszowa do Wisły Głębiec w województwie śląskim, gdzie pochylone z powodu podmycia gruntu słupy sieci trakcyjnej ograniczają możliwość przejazdu pociągów i na trasie Wierchomla – Żegiestów w województwie małopolskim. Zarządca infrastruktury całą noc będzie monitorował sieć kolejową. W regionach o podwyższonym zagrożeniu są wzmocnione siły i dodatkowy sprzęt.
16.05.2014 r. godz. 18:00 O godzinie 18:00 zastępcza komunikacja autobusowa obowiązywała na odcinku z Goleszowa do Wisły Głębiec w województwie śląskim gdzie pochylone z powodu podmycia gruntu słupy sieci trakcyjnej ograniczają możliwość przejazdu pociągów. Przewoźnik operujący na tej trasie - Koleje Śląskie -wprowadził autobusową komunikację zastępczą. Z powodu podmycia toru komunikacja autobusowa została wprowadzona także na szlaku między Węgierską Górką a Milówką w województwie śląskim i na trasie Wierchomla – Żegiestów w województwie małopolskim. Na pozostałych trasach kolejowych warunki pogodowe nie utrudniają prowadzenia ruchu pasażerskiego. Do dyspozycji PLK pozostaje wciąż 176 zespołów szybkiego usuwania usterek i 80 pociągów do naprawy sieci trakcyjnej PKP Energetyka. Na węzłowych stacjach dyżurują lokomotywy osłonowe przygotowane na wypadek zaniku napięcia. W miejscach gdzie występują największe opady i najsilniejszy wiatr zorganizowano jazdy patrolowe pociągów technicznych.
16.05.2014 r. godz. 15:30 Sieć kolejowa zarządzana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pozostaje przejezdna. O godz. 15.30 obowiązywała zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku z Goleszowa do Wisły Głębiec, na trasie Wierchomla – Żegiestów oraz między Węgierską Górką a Milówką. Na pozostałych trasach kolejowych warunki pogodowe nie utrudniają prowadzenia ruchu pasażerskiego. Do dyspozycji PLK pozostaje wciąż 176 zespołów szybkiego usuwania usterek i 80 pociągów do naprawy sieci trakcyjnej PKP Energetyka. Na węzłowych stacjach dyżurują lokomotywy osłonowe przygotowane na wypadek zaniku napięcia.
16.05.2014 r. godz. 11:30 Sieć kolejowa zarządzana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jest przejezdna.
O godz. 11.30 tylko na odcinku z Goleszowa do Wisły Głębiec obowiązywała zastępcza komunikacja autobusowa. Na pozostałych trasach kolejowych warunki pogodowe nie utrudniają prowadzenia ruchu pasażerskiego. Do dyspozycji PLK pozostaje wciąż 176 zespołów szybkiego usuwania usterek i 80 pociągów do naprawy sieci trakcyjnej PKP Energetyka. Na węzłowych stacjach dyżurują lokomotywy osłonowe przygotowane na wypadek zaniku napięcia.
16.05.2014 r. godz. 9:00 Sieć kolejowa zarządzana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jest przejezdna. Na godz. 9.00 tylko na szlaku Goleszów - Wisła Głębce wprowadzona została zastępcza komunikacja autobusowa. W nocy zespoły techniczne usunęły kilka powalonych drzew oraz gałęzie i przeszkody naniesione przez wiatr na tory i siec trakcyjną. W regionach południowych wzmocniono obsadę techniczną oraz powołano sztaby, oceniające sytuację na torach, które ściśle współpracują z przewoźnikami w zapewnieniu sprawnej obsługi podróżnych. W dyspozycji PLK pozostaje 176 zespołów szybkiego usuwania usterek i 80 pociągów sieciowych PKP Energetyka. Dodatkowo dyżurują lokomotywy osłonowe przygotowane na wypadek zaniku napięcia w sieci trakcyjnej. Grupa PKP podejmuje dodatkowe działania, mające na celu łagodzenie skutków intensywnych opadów deszczu oraz silnych wiatrów. W spółkach działają specjalne zespoły, które na bieżąco monitorują sytuację meteorologiczną. Do tej pory opady deszczu nie wpłynęły na ruch pociągów. Składy spółki PKP Intercity jeżdżą zgodnie z planem. Bieżących informacji podróżnym udzielają pracownicy w kasach przewoźnika, Nowych Biurach Dworca, na pokładach pociągów oraz pod numerem infolinii 19 757 i na stronie www.intercity.pl. Ruch pociągów jest na bieżąco monitorowany przez specjalne sztaby regionalne powołane przez przewoźnika. Dodatkowo, na stronie www.rozklad-pkp.pl będą podawane aktualne informacje o sytuacji na torach. PKP S.A. analizuje sytuację pod kątem wystąpienia lokalnych rozlewisk i podtopień. W spółce wyznaczono zespoły przygotowane do natychmiastowej reakcji. Dodatkowo, na 5 dworcach w południowej Polsce (Tarnów, Rzeszów, Kraków Główny, Katowice, Kielce) wdrożono dyżury nocne. W razie opóźnień pociągów powyżej 30 minut, pasażerom na 40 największych dworcach w kraju wydawane będą ciepłe napoje. Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 662 114 900