80 mln zł na stacje w Kłodzku. Zyskają podróżni i przewoźnicy towarów

Na stacji wymieniono kilkaset metrów toru. Zamontowane są cztery nowe rozjazdy. Przygotowany jest tor odstawczy, ważny na stacji obsługującej składy towarowe. Widoczna są zmiany związane z przebudową peronów. Wykonana jest krawędź peronu nr 3.
Podróżni na stacji Kłodzko Główne zyskają dwa wygodniejsze perony. Będą wyposażone m.in. w lepsze oznakowanie, ławki i tablice informacyjne. PLK wymieniają także system nagłośnienia. Pomiędzy peronami nr 1 i 3 będzie wybudowane bezpieczne, monitorowane przejście dla pieszych oraz odnowiona kładka.
Większe możliwości dla przewozu towarów
Na stacji zwiększy się sprawność i możliwość obsługi pociągów towarowych. Zmodernizowany będzie układ torowy stacji oraz urządzenia sterowania ruchem. Zamontowanych będzie 17 nowych rozjazdów z elektrycznym ogrzewaniem, które zapewnią dobry przejazd składów w warunkach zimowych. Zmodernizowane tory pozwolą na prowadzenie ciężkich składów towarowych o nacisku na oś 221 kN. Takie zmiany są szczególnie istotne dla przewoźników towarowych, transportujących kruszywo z dolnośląskich kopalni.
Umowa o wartości 22,5 mln zł na modernizację stacji Kłodzko Główne została podpisana w sierpniu. Roboty budowlane mają się zakończyć w 2018 r. Finansowanie ze środków budżetowych. Modernizacja na stacji Kłodzko Główne jest realizowana w ramach zadania pn. „Zwiększenie przepustowości wybranych linii kolejowych poprzez optymalizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i układów stacyjnych”.
Kłodzko Miasto –nowe możliwości kolei
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudują przystanek Kłodzko Miasto na stację. Inwestycja usprawni ruch pociągów na kłodzkim węźle kolejowym. Poprawi się przepustowość linii w kierunku: Kudowy, Międzylesia, Kamieńca Ząbkowickiego i Wałbrzycha. Na „nowej” stacji pociągi będą mogły rozpoczynać i kończyć jazdę.
Pomiędzy torami zostanie wybudowany nowy peron. Zmodernizowany będzie też dotychczasowy obiekt nr 1. Perony będą wyższe, z nową nawierzchnią, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Na peronach zostaną zamontowane nowe wiaty, oświetlenie i system nagłośnienia. Komfort obsługi pasażerów na stacji zwiększą dwie windy. Wyremontowane i zabezpieczone powłoką antygraffiti zostanie przejście pod torami. Przewidziano budowę i elektryfikacje dwóch nowych torów stacyjnych. Nowy układ torowy będzie uzupełniony 9 rozjazdami z elektrycznym ogrzewaniem, zapewniającym sprawne funkcjonowanie stacji w zimie. Przewidziana jest budowa nastawni, z której będzie prowadzony ruch pociągów na stacji i sąsiednich posterunkach.
W ogłoszonym przetargu, na wykonanie prac przewidziano 32 miesiące. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 58 mln zł. Zadanie będzie realizowane ze środków budżetowych.
Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
rzecznik@plk-sa.pl
694 480 239