190-tonowy wiadukt na linii kolejowej Warszawa – Łódź
Nowy obiekt mierzy niemal 55 metrów długości i waży 192 tony. Przeprowadzenie operacji wymiany starej konstrukcji na nową wymagało zastosowania ciężkiego sprzętu. Konieczne było sprowadzenie specjalnego dźwigu zdolnego podnieść nawet 500 ton. Dojechał on na miejsce w częściach, których transportem zajęło się aż 25 tirów. Jedynie kilka firm w Polsce zrealizowało w przeszłości tak skomplikowaną operację.
Pierwotny plan zakładał modernizację starego wiaduktu, jednak po analizie korzyści płynących z takiego rozwiązania, PLK zdecydowały się na wymianę całego obiektu na nowy. Dzięki temu przejazd w tym miejscu będzie bardziej komfortowy, szybszy, a co najważniejsze zdecydowanie bezpieczniejszy.
Aby obiekt spełniał najwyższe standardy, równolegle do wymiany konstrukcji prowadzone są prace związane z nadbudową przyczółków oraz przebudową nasypów w obrębie wiaduktu.
Prace toczą się zgodnie z przyjętym harmonogramem. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują zakończenie modernizacji odcinka Warszawa Zachodnia – Grodzisk Mazowiecki do końca 2014 roku.
Kontakt dla mediów:
Maciej Dutkiewicz
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
tel. 883 354 177
rzecznik@plk-sa.pl