Zmieniają się stacje Biała Podlaska, Terespol i Małaszewicze
Na stacji w Białej Podlaskiej komfort obsługi pasażerów zwiększy się dzięki przebudowanym peronom. Będą nowe wiaty, ławki i oświetlenie. Antypoślizgowa nawierzchnia peronów z liniami prowadzącymi ułatwi poruszanie się osób niedowidzących i niewidomych. Podziemne przejście dla pieszych z windami zapewni dogodną komunikację. Obecnie na stacji kontynuowane są prace odwodnieniowe i budowa nowych torów.
Mieszkańcy nowych osiedli oraz studenci szkoły wyższej, dzięki nowemu przystankowi Biała Podlaska Rozrządowa zyskają lepszy dostęp do kolei. W terenie już widać perony. Ich wyposażenie będzie odpowiadało również potrzebom osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Bezpieczniej przez tory
W Białej Podlaskiej rozpoczęła się budowa wiaduktu kolejowego, który zastąpi przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ulicy Lubelskiej. Nowy obiekt nie tylko zwiększy poziom bezpieczeństwa, ale usprawni system komunikacji w mieście. Wykonawca zaplanował prace z zachowaniem ruchu kolejowego. Aby odpowiednio przygotować i zabezpieczyć teren będą przygotowane specjalne konstrukcje. Dla bezpieczeństwa, na kilka dni podczas prac wstrzymany będzie ruch pociągów.
W dniach 23-26.10.2018 r. i 13-16.11.2018 r. wprowadzona będzie zastępcza komunikacja autobusowa dla pociągów regionalnych na odcinku Międzyrzec Podlaski – Terespol. Zastępcza komunikacja autobusowa dla pociągów dalekobieżnych obowiązuje bez zmian na odcinku Biała Podlaska – Terespol.
Dla podróżnych wygodniejsze stacje
Na stacji Terespol kontynuowana jest budowa nowych peronów. Prowadzone są prace przy przebudowie przejścia podziemnego. Obiekt będzie wyposażony w windy. Takie rozwiązanie zwiesza dostępność dla podróżnych i torów. Na stacji wykonawca pracuje również przy budowie linii energetycznych oraz sieci trakcyjnej. W Małaszewiczach podróżni już korzystają z nowych peronów. Obecnie budowana jest nowa nastawnia oraz nowa sieć trakcyjna. Zmieniają się tory.
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. usprawni regionalne i międzynarodowe połączenia kolejowe. Pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Zmiany wpłyną na wzrost konkurencyjności transportu kolejowego. Poprawi się bezpieczeństwo i komfort podróżnych.
Projekt „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach instrumentu finansowego Łącząc Europę”. Łączną wartość projektu wynosi ponad 555,5 mln zł, a kwota dofinansowania 546,4 mln zł.
,,Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada
za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji”
Kontakt dla mediów:
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: + 48 668 679 414