Powrót

Za 85 mln zł zmienia się stacja Warszawa Okęcie

Tylko na modernizację stacji Warszawa Okęcie PLK przeznaczyła 85 mln złotych. W grudniu od nowego rozkładu jazdy, pasażerowie będą w pełni korzystać z nowego peronu, który będzie wyposażony w ławki, oświetlenie oraz tablice informacyjne. Zbudowane zostały filary kładki, która połączy peron z ulicą. Widać szyby w których zainstalowane będą windy. 

Wykonawca ułożył już 3,5 km toru oraz 6 rozjazdów. Teraz przystępuje do montażu sieci trakcyjnej. W kolejnych fazach roboty będą koncentrowały się na układaniu nowych torów, montażu urządzeń sterowania ruchem kolejowym, sieci trakcyjnej oraz budowie kładki dostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz wiaty. 

Na modernizację 27-kilometrowego odcinka pomiędzy Warszawą Okęciem a Czachówkiem Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły 460 milionów złotych. Efektem przebudowy będzie krótsza i sprawniejsza podróż pasażerów pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych. Zmiany umożliwią przewoźnikom m.in. Szybkiej Kolei Miejskiej uruchomienie całkowicie nowych połączeń obsługujących południową część aglomeracji warszawskiej, w tym Nowej Iwicznej, Piaseczna, Zalesia Górnego i Czachówka oraz Góry Kalwarii. Do korzystania z kolei zachęcą wygodne przystanki wyposażone w nowoczesną, wygodną i dostosowaną dla osób niepełnosprawnych infrastrukturę. Pociągi po nowych torach pojadą z prędkością 160 km/h. Całość prac na tym odcinku zostanie zakończona w drugim kwartale 2017 roku.

Liczby projektu Warszawa Okęcie – Czachówek 
  • Przebudowa 77 km torów i 101 rozjazdów
  • Modernizacja 13 przejazdów kolejowo – drogowych
  • Wymiana 75 km sieci trakcyjnej
  • Przebudowa 3 stacji i 6 przystanków osobowych

Modernizacja linii Warszawa – Radom

W grudniu kończą się prace na stacji Radom, o wartości 100 mln złotych. Pasażerowie będą korzystali z trzech całkowicie przebudowanych i w pełni wyposażonych peronów oraz odremontowanego przejścia podziemnego.  

W październiku Inwestor, Polskie Linie Kolejowe, ogłosiły dwa przetargi na przebudowę pozostałych dwóch odcinków linii Warszawa – Radom. W ramach tych postępowań wybrani wykonawcy zaprojektują a następnie od podstaw zmodernizują linię kolejową. Na odcinku Warka – Radom zostanie wybudowany drugi tor.

Po zakończeniu wszystkich prac podróż między Warszawą a Radomiem najszybszym pociągiem zajmie około 70 minut. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji zmodernizowane perony na stacjach i przystankach. Nowoczesny układ torów zapewni szybki i płynny przejazd pociągów.


Projekt POIiŚ 7.1-19.1.a „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom LOT (A, B, F)” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko




Kontakt dla mediów:

Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 668 679 414