Powrót

Wszystkie perony na stacji w Katowicach gotowe

Zadaszenie nad peronem pierwszym jest częścią hali peronowej zakrywającej cztery perony i dziesięć torów. Panele umieszczone na wysokiej konstrukcji chronią pasażerów przed deszczem, wiatrem czy śniegiem, nie ograniczając przy tym dostępu światła dzięki przezroczystym elementom wykonanym z poliwęglanu. 
Peron pokryty nową nawierzchnią, został przystosowany do potrzeb niepełnosprawnych, opiekunów z dziećmi w wózkach, czy podróżnych z cięższym bagażem. Na każdym peronie zainstalowano podwójne schody ruchome, platformę dźwigową oraz nowy system informacji pasażerskiej: megafony, elektroniczne wyświetlacze i tablice informacyjne oraz elementy małej architektury jak ławki, kosze i tablice z rozkładami jazdy. Na krawędziach peronowych oraz przy schodach zostały umieszczone pasy ostrzegawcze o fakturze wyczuwalnej pod stopami, które ułatwiają bezpieczne poruszanie się osobom niewidomym i słabo widzącym. 
W ramach modernizacji układu torowego i infrastruktury do obsługi podróżnych w obrębie peronów 1,2,3,4 na stacji Katowice wymieniono tory, pod którymi  zamontowano maty tłumiące drgania, odwodnienie i izolację konstrukcji przejść pod torami. Przebudowano instalację wodociągową i przeciwpożarową, a także oświetlenie i sieć trakcyjną nad torami. 
Ostatnim etapem była rewitalizacja  zachodniego odcinka przejścia pod torami tj. od schodów zachodnich prowadzących na peron 4, do wyjścia w stronę placu Oddziałów Młodzieży Powstańczej.
Poszczególne perony modernizowano bez wstrzymywania obsługi pasażerów i pracy eksploatacyjnej stacji. Koszt modernizacji stacji Katowice to ponad 70 mln zł. 
Zobacz fotogalerię

Informacje dla mediów:
Jacek Karniewski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
e-mail: rzecznik@plk-sa.pl
tel. +48 22 47 33 002