Więcej pociągów towarowych na trasie Lublin Główny – Stalowa Wola dzięki elektryfikacji toru w Kraśniku

W Kraśniku są cztery tory. Trzy z nich zelektryfikowaliśmy w 2020 roku, a po czwartym, zmodernizowanym w 2018 roku, jeżdżą na razie tylko pociągi spalinowe. Zmieni się to od 2025 roku, planujemy bowiem elektryfikację tego toru, co pozwoli optymalnie wykorzystać stację i utrzymać przepustowość pociągów na trasie Lublin Główny – Kraśnik – Stalowa Wola Rozwadów (lk68). Skorzystają na tym na przykład pociągi z węglem z Kopalni Bogdanka do Elektrowni Połaniec, jak i dalekobieżne składy relacji Zamość – Lublin – Wrocław, Rzeszów – Lublin – Szczecin oraz pociągi międzyregionalne. W ramach prac, wyregulujemy też tor i uzupełnimy tłuczeń. Prace zaplanowane do IV kwartału 2024 r. nie wpłyną na ruch pociągów. Wykona je Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z.o.o. z Gdańska.