Powrót

Umowa na pełnienie nadzoru nad modernizacją linii Kraków – Rzeszów podpisana

Kontrakt o wartości 19 224 504,00 PLN netto (23 646 139,92 PLN brutto) zrealizuje konsorcjum
w składzie:
  • Firma Menadżersko-Konsultingowa KOLMEN Sp. z o.o., Lublin,
  • Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Lublinie EXPOL S.A.,
  • Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe HURTKOL Sp. z o.o., Lublin.
Usługa wymaga także współpracy z dyrektorem projektu i kierownikami kontraktów w ramach realizacji zadania, zajmującymi się m.in. koordynacją działań podmiotów zaangażowanych
w zarządzanie i realizację projektu. Inżynier będzie świadczył pełen zakres usług związanych z nadzorem nad realizacją umów podpisanych w ramach przetargów, spraw związanych z umowami przyłączeniowymi, dotyczącymi wykonania robót obejmujących zasilanie sieci trakcyjnej i spraw związanych z przygotowaniem danych niezbędnych do wykonania analiz porealizacyjnych w okresie opracowania dokumentacji projektowej
i realizacji robót budowlanych oraz w okresie gwarancji dla robót budowlanych. W 2010 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., podpisały sześć umów na modernizację linii kolejowej E30/C-E 30 na odcinku Kraków – Rzeszów. Łączna długość modernizowanego odcinka od Krakowa (Podłęża) do Rzeszowa Zachodniego wynosi 138,7 km. Dzięki prowadzonej modernizacji wzrośnie nie tylko jakość połączeń i komfort pasażerów, ale również efektywność przewozu towarów między poszczególnymi miastami, Unią Europejską oraz Ukrainą i Rosją. III Paneuropejski Korytarz Transportowy rozpoczyna się w Dreźnie i prowadzi dalej na wschód
do przejścia granicznego Gorlitz – Zgorzelec, przebiega przez najważniejsze ośrodki na południu Polski: Legnicę, Wrocław, Opole, Gliwice, Katowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów, Przemyśl, kończąc się na Ukrainie, gdzie dociera do Lwowa i Kijowa. W ramach modernizacji planowane jest dostosowanie trakcji kolejowej do standardów z umów międzynarodowych AGC i AGTC. Po modernizacji prędkość pociągów pasażerskich wzrośnie
do 160 km/h, dzięki czemu czas przejazdu na odcinku Kraków – Rzeszów skróci się o 71 minut. Prędkość pociągów towarowych wzrośnie natomiast do 120 km/h. Prace modernizacyjne, zaplanowane do 2014 roku, obejma m.in.:
  • budowę przejść dla zwierząt, dostosowanie mostów, wiaduktów i przepustów do warunków ujętych w decyzjach środowiskowych - około 44 szt.,
  • budowę około 58 km ekranów akustycznych,
  • modernizacje układu torowego na długości 138,7 km, wraz z siecią trakcyjna i urządzeniami sterowania ruchem,
  • przebudowę i budowę 14 przystanków osobowych,
  • budowę/przebudowę 130 wiaduktów i mostów,
  • likwidacje maks. 49 przejazdów w poziomie szyn oraz modernizacje i budowę urządzeń SSP(Samoczynna Sygnalizacja Przejazdowa) na 12 przejazdach,
  • przebudowę układów torowych na 16-tu stacjach, w tym zamiana 4 stacji na posterunek i likwidacja 1 stacji.
Orientacyjny koszt całkowity projektu to 4 672,08 mln PLN, z czego szacunkowa kwota dofinansowania z funduszów Unii Europejskiej wyniesie  2 181 018 096 PLN. Głównymi celami modernizacji linii kolejowej E30 / C-E 30 są: pobudzenie rozwoju gospodarczego regionu, poprawa jakości i bezpieczeństwa oferty przewozowej, zwiększenie efektywności połączeń między poszczególnymi miastami, Unią Europejską oraz Ukrainą i Rosją, a także ochrona środowiska naturalnego regionu. AKTUALNOŚCI Z POSZCZEGÓLNYCH ODCINKÓW Na odcinku Podłęże – Bochnia trwa m.in. opracowywanie projektu budowlanego dla przebudowy stacji Kłaj i Podłęże.
  1. Na odcinku Bochnia – Biadoliny miał miejsce odbiór projektów budowlanych dla stacji Biadoliny (jak również odbiór raportu o oddziaływaniu tej inwestycji na środowisko) oraz dla szlaku Bochnia – Brzesko Okocim. Trwa m.in. opracowywanie projektu wykonawczego dla stacji Biadoliny.
  2. Na odcinku Biadoliny – Tarnów trwa m.in. opracowywanie projektu budowlanego dla szlaku Biadoliny – Bogumiłowice (złożony został też wniosek o wydanie decyzji o pozwolenie na rozbiórkę istniejącego obecnie szlaku). Przygotowywany jest wniosek o wydanie decyzji               o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla stacji Bogumiłowice.
  3. Na odcinku Tarnów – Dębica trwa m.in. opracowywanie projektu budowlanego dla przebudowy stacji Wola Rzędzińska i Dębica oraz dla szlaków Tarnów – Wola Rzędzińska              i Czarna Tarnowska – Grabiny. Zostały także złożone wnioski o pozwolenie na rozbiórkę tych stacji i szlaków istniejących obecnie.
  4. Na odcinku Dębica – Sędziszów Małopolski miał miejsce m.in odbiór koncepcji szczegółowych rozwiązań technicznych dla szlaku Dębica – Ropczyce oraz odbiór dokumentów geotechnicznych dla odcinka Dębica – Sędziszów Małopolski. Opracowywany jest projekt budowlany dla szlaku Dębica – Ropczyce i stacji Ropczyce.
  5. Na odcinku Sędziszów Małopolski – Rzeszów miał miejsce m.in. odbiór projektu budowlanego dla przebudowy szlaku Trzciana – Ruda Wielka. Trwa m.in. opracowywanie projektu wykonawczego dla ww. szlaku.
 

Informacje dla mediów:

Robert Kuczyński

Rzecznik Prasowy

Centrum Realizacji Inwestycji

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

e-mail: ir.rzecznik@plk-sa.pl

tel. +48 22 47 32 147

 

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności
w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko