Powrót

TRAKO 2015: Pasażer w centrum uwagi. PLK nagrodzona Lokomotywą Rynku Kolejowego

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą największy program inwestycyjny w swojej historii. Przyjęcie Krajowego Programu Kolejowego pozwoli zrealizować projekty za 67 mld zł. W naszej działalności inwestycyjnej pasażer zawsze znajdował się w centrum uwagi. Cieszę się, że nasze wysiłki zostały docenione nie tylko przez pasażerów, ale także czytelników portalu rynek-kolejowy.pl, wśród których znajduje się wielu specjalistów z branży transportu szynowego – mówi Andrzej Pawłowski. 

Dzięki interaktywnej mapie prezentującej położenie pociągów w czasie rzeczywistym pasażerowie mogą lepiej planować swoją podróż. Narzędzie to rozszerza możliwości Portalu Pasażera. Dzięki niemu wszystkie informacje na temat podróży pociągiem, pasażerowie pociągów dalekobieżnych i regionalnych znajdą na jednej stronie internetowej: rozklad.plk-sa.pl. Warto dodać, że aplikację stworzyli specjaliści zatrudnieni w PKP Polskich Liniach Kolejowych S.A. i zapewniam, że to nie jest to ich ostatnie słowo – dodaje wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Nowa funkcjonalność Portalu Pasażera została udostępniona przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w maju tego roku. Od tego momentu na stronie rozklad.plk-sa.pl w zakładce Rozkład jazdy, w nowej sekcji Mój pociąg każdy może sprawdzić, czy jego połączenie jest realizowane zgodnie z planem i śledzić je na mapie. Wszystkie z ponad 4 tysięcy pociągów pasażerskich uruchamianych każdego dnia, można zobaczyć na mapie z podziałem na poszczególne województwa. Dane na temat pozycji pociągów pobierane są z ich nadajników GPS oraz z systemu sterowania ruchem zarządcy infrastruktury. W przypadku zmian, podane są przyczyny i czas opóźnienia wraz z prognozowaną godziną przyjazdu na kolejne stacje. Dostępne są również dodatkowe informacje np. o wprowadzaniu komunikacji zastępczej. 

W Portalu Pasażera nadal dostępne jest wyszukiwanie najlepszego połączenia według wybranych kryteriów. Można wybrać opcje połączenia bezpośredniego lub z przesiadkami, a także zapoznać się z oferowanymi w pociągu usługami, jak przedział biznesowy, wagon barowy czy przewóz rowerów. Po zaplanowaniu wyjazdu użytkownik może również skorzystać z wygodnej opcji planowania powrotu. Dzięki Portalowi Pasażera planowanie podróży jest łatwiejsze, a w sytuacjach niecodziennych, bieżące informacje o realnym czasie podróży, pozwalają szybciej podejmować decyzje i ograniczyć trudności.


Komfort w internecie i na peronie

Działania ukierunkowane na komfort pasażerów PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą nie tylko w przestrzeni wirtualnej. Realizowany przez PLK program inwestycyjny pozwala podnosić standard obsługi podróżnych na stacjach i przystankach kolejowych w całej Polsce. Zarządca infrastruktury remontuje perony i przejścia, montuje stojaki rowerowe, poprawia oznakowanie, a nowe standardy utrzymania czystości zapewniają podróżnym coraz wyższy komfort. Wszystkie stacje dostosowywane są do potrzeb osób niepełnosprawnych.

PLK nieustannie poprawia komfort podróżowania i dba o to, by obszary kolejowe były czyste, estetyczne, funkcjonalne i przyjazne użytkownikom. Na ok. 650 stacjach i przystankach zaplanowaliśmy prace dostosowujące infrastrukturę do potrzeb pasażerów. Tylko w 2015 r. przeznaczyliśmy na nowe zadania inwestycyjne z tym związane 25 mln zł. Do tego na remonty, montaż małej architektury oraz stojaków rowerowych w 300 lokalizacjach wydamy ze środków operacyjnych 22 mln zł.

Na ponad 400 stacjach montowane są wiaty i ławki, oznakowanie wymieniane jest na bardziej czytelne, prowadzone są drobne remonty, trwa montaż stojaków rowerowych. Efektem są funkcjonalne oraz przyjazne pasażerom stacje i przystanki, zapewniające odpowiedni standard obsługi.



Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: + 48 694 480 239