Powrót
Rzeszów – Medyka: szybciej po torach, wygodniej na przystankach
Odnowione wiaty, nowe oświetlenie i czytelne oznakowanie. Tak zmienia się obecnie stacja Łańcut, gdzie trwa przebudowa peronu wyspowego. Ułatwieniem dla podróżnych z ograniczoną możliwością poruszania się będą dwie windy. Równocześnie na stacji trwa kompleksowa wymiana torów, remont przepustów, przebudowa sieci trakcyjnej oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Na szlaku Łańcut – Rogóżno prace trwają na jednym z torów, po drugim jest prowadzony ruch. Poza przebudową toru modernizowanych jest 10 obiektów inżynieryjnych, w tym 2 wiadukty i 2 mosty. 14 września wykonawca zakończy prace na jednym torze i rozpocznie na sąsiednim.
Przystanki między Łańcutem, a Rogóżnem zyskają nowy standard obsługi podróżnych. W Głuchowie i Kosinie przebudowywane są perony. Powstaną na nich nowe wiaty, oświetlenie i oznakowanie.
Jeszcze w tym roku prace obejmą szlaki: Rogóżno – Przeworsk, Strażów - Łańcut, Radymno – Żurawica oraz stację Strażów. Przebudowa i montaż urządzeń sygnalizacji zwiększy poziom bezpieczeństwa na 8 przejazdach kolejowo-drogowych.
Rewitalizacji linii kolejowej E30 na odcinku Rzeszów – granica państwa rozpoczęła się w 2010 r. Poza pracami realizowanymi w 2013 r., planowane są kolejne w latach 2014-2016. Równocześnie trwa modernizacja trasy z Krakowa do Rzeszowa.
Efektem prac Polskich Linii Kolejowych będzie skrócenie przejazdu z Krakowa do Rzeszowa do około 1 godziny i 20 minut, natomiast przejazd z Krakowa do Przemyśla nie przekroczy 3 godzin.
Informacje dla mediów:
Dorota Szalacha
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
e-mail: dorota.szalacha@plk-sa.pl
tel. +48 22 47 33 002 ; 694480153