Powrót

Przejście podziemne ułatwi dostęp do pociągów na stacji Kraków Bieżanów

Widok z lotu ptaka na stację kolejową Kraków Bieżanów, fot. Piotr Hamarnik

Kończy się budowa nowego przejścia podziemnego pomiędzy peronami 1 i 2 na stacji Kraków Bieżanów. Już od 29 sierpnia (poniedziałek) z nowego obiektu będą mogli skorzystać podróżni. Równocześnie pozwoli to wykonawcy przystąpić do kolejnego etapu prac – rozebrana będzie kładka, którą obecnie pasażerowie docierają na peron. Usunięcie stalowej konstrukcji jest niezbędne do kontynuacji prac przy modernizacji peronów – jej podpory kolidują z nowym zadaszeniem montowanym nad peronami. Główne prace budowlane na stacji zakończą się jeszcze w tym roku. PLK planują przywrócić obsługę podróżnych z peronu numer 2 w październiku. Z kolei w grudniu zakończy się modernizacja kolejnego toru i peronu numer 1.

Stacja kolejowa w krakowskim Bieżanowie przechodzi kompleksową przebudowę. PLK zaplanowały wymianę torów, sieci trakcyjnej i systemu sterowania ruchem pociągów. W sąsiedztwie stacji powstała nowa nastawnia, a w kierunku stacji Kraków Płaszów wybudowano dodatkowy, trzeci tor, który zwiększy możliwości obsługi pociągów. Gruntowne zmiany dotyczą także infrastruktury pasażerskiej. Na stacji wykonawcy budują większe i wyższe perony od wcześniej użytkowanych. Połączy je nowe przejście podziemne. Dzięki windom, nawierzchni o zróżnicowanej strukturze i ścieżkom naprowadzającym stacja będzie w pełni dostępna dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Lepszą ochronę przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi zapewnią podróżnym nowe wiaty. Aktualne informacje o odjazdach pociągów pojawią się na nowych tablicach elektronicznych. Zamontowane będzie również oszczędne oświetlenie LED i nowy system nagłośnienia.
Modernizacja stacji kolejowej Kraków Bieżanów to element wartego przeszło 1,2 mld zł projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. Jest to największa unijna inwestycja transportowa w Krakowie. Dzięki niej zwiększą się możliwości kolei dalekobieżnej i aglomeracyjnej w całej Małopolsce. Zadanie współfinansowane jest w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę.” Więcej o projekcie: www.krakow-rudzice.pl.


Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.

Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji.

Kontakt dla mediów:
Piotr Hamarnik
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 605 352 883